گزارش

موندگالری با شعار گسترش شیوه‌ی زیست پارسی

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

امین عسلی دانش‌آموخته دکترای رشته معماری دانشگاه هنر کاربردی اتریش با بیش از دو دهه فعالیت هنری و تجاری شرکت‌های متعدد و موفقی را در ایران و اروپا بنیانگذاری کرده است.

مـوند گـالری یکی از مجموعه‌های موفق او در سال ۲۰۱۲ در زمینه‌های هنرهای تجسمی، هنرهای دکوراتیو، فرش پارسی ‌و جواهرات در شهر فرهنگ و هنر ایران شیراز پایه‌گذاری شد که با شعار «گسترش شیوه‌ی زیست پارسی» به سمت خلق، تولید و به کارگیری محصولاتی می‌رود که در سراسر جهان مبلّغ جنبه‌های حکمی و خِرد فرهنگ ایرانی باشد و در رویداد از افسانه تا اصالت چهار قالیچه خاص کشکولی استان فارس را عرضه کرده است.

 موند گالری در سال ۲۰۲۰ با همکاری متعامل با آذرتاج خلیلی همسر مرحوم زریرخان جهانگیری تولیدات فرش کشکولی را گسترش داد و به پاس سه دهه فعالیت مستمر هنری زریرخان نام وی را برروی فرش‌های خود حک مینماید.

 عسلی در گفتگوی اختصاصی با سایت اطلاع رسانی فرش ایران فرا رسیدن نوروز باستانی را به همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار شاد باش گفت و از برگزارکنندگان رویداد از افسانه تا اصالت بخصوص موزه فرش ایران قدردانی کرد.  وی تصریح کرد «موند گالری» یک هاب هنری حرفه‌ای است که در سه مجرای تولید اثر، اکسپوزه و اقتصاد هنر فعالیت دارد. در بخش تولید فرش، موند گالری بر تولید اصیل‌ترین فرش‌های بومی استان فارس و اختصاصاً فرش‌های کشکولی تمرکز دارد و برای رسیدن به محصول بینظیر، مسیر تولید را در تمامی مراحل با وسواس پایش می‌کند. بهترین مصالح، رنگ‌های خالص گیاهان زاگرس، بافنده‌های هنرمند و ماهر، طرح‌های اصیل و در عین حال نوآورانه، مراقبت‌ها و سرویس‌های پس از بافت، همگی و در حلقه محبت و مسئولیت‌پذیری افراد دخیل در تمامی این مراحل به اعتلای هنر تولید فرش کشکولی یاری می‌رسانند.

مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در سایه‌ی تفضّل خداوند باعث شده تا موندگالری بتواند خلاقانه‌ترین محصولات را به دست دوستداران قدرشناس فرش ایرانی برساند.

وی در پایان اضافه کرد که استفاده از فناوری‌های روز از جمله بلاکچین به منظور تایید اصالت فرش دستباف و ردیابی مالکیت آن می‌تواند فصل نوینی را برای بازاریابی و فروش فرش دستباف ایران بخصوص در بازار جهانی ایجاد کند و بهمین دلیل موند گالری در همکاری با استارتاپ چمروش بتدریج فرش‌های خاص و نفیس تولیدی خود را با فناوری بلاکچین به دوستداران و علاقمندان ارائه خواهد کرد.

لازم به یادآوری است رویداد از افسانه تا اصالت تا 12 فروردین 1402 در موزه فرش ایران ادامه می‌یابد.

 

با کلیک روی این لینک، به لیست تمامی مطالب مرتبط با این رویداد در یک صفحه دسترسی پیدا کنید

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.