درباره ما

درباره ما

 فرش ايران به لحاظ جنبه‌هاي زيباشناسي آن، همواره از جايگاه خاصي نزد تمامي مردم جهان برخوردار بوده است.
علاقه و دلبستگي به دستبافته‌های ايراني به گونه‌اي است كه اغلب موزه‌هاي مشهور دنيا، بخشي از افتخارات خود را مرهون گنجينه‌هاي فرش ايراني مي‌دانند.
از سوي ديگر كتب و مقالات علمي كه از حدود يكصد سال قبل براي فرش‌هاي شرقي بويژه دستبافته‌هاي ايراني به چاپ رسيده است، باعث گرديده كه توجه، كنجكاوي و نیاز بسياري از علاقمندان فرش‌هاي ايراني به دانستن معلومات بيشتر و كسب تجربه در مورد آن افزايش يابد. این توجه و  نیاز متاسفانه با پاسخ درخوری مواجه نبوده است. به همين دليل طراحان اين سايت، براي اولين بار چنين فرصتي را براي تمامي علاقمندان فرش ايران بوجود آورده‌اند. در واقع فضاي آموزشي در كنار فرصت‌هاي مطالعاتي، گفتگوهاي علمي و پرسش و پاسخ ايجاد شده، مي‌تواند اولين گام براي كسب تجارب عملي و افزايش معلومات و اطلاعات مفيد در اين زمينه باشد. كارشناسان و همكاران اين طرح همواره در كنار بازديدكنندگان خواهند بود و به سئوالات آنان پاسخ خواهند داد.

 

ایده راه‌اندازی سایت اطلاع رسانی فرش ایران

    فكر راه اندازي سايت اطلاع رساني فرش ايران (کارپتور) در سال 1379 و در پي تصميم به برگزاري مجموعه تورهاي آموزشي ـ گردشگري فرش ايران بوجود آمد. علت نامگذاری سایت نیز که ترکیبی خاص از پیوند دو عبارت Carpet و Tour می‌باشد هم همین بوده است اما با توجه به بستر خالي فعاليت‌هاي تبليغاتي ـ آموزشي و پراكندگي اطلاعات و کمبود منابع علمی مربوط به فرش ايران، برنامه‌ريزان و طراحان تورهاي آموزشی-گردشگری فرش ايران بر آن شدند تا با اتكاء به حمايت همه اعضاء جامعه دست اندركار فرش ايران، نسبت به برپايي سایت اطلاع رساني فرش ايران، به عنوان مركز تبادل اطلاعات، اخبار، مطالب و رخدادهای فرش ايران اقدام نمايند .

   سايت اطلاع رساني فرش ايران، در قالب بخش خصوصی و به صورت هسته اوليه، كار خود را از اواسط سال 1379 شمسی آغاز و تلاش نموده است تا با ايجاد رابطه با مراكز رسمي و خصوصي تصميم‌گيري و سياست‌گذاري فرش ايران و جلب موافقت و حمايت ايشان، راه را براي فعاليتي مستمر هموار سازد.

 

سایت اطلاع رسانی فرش ایران بمثابه تور مجازی 

   از آنجا كه موضوع فرش به عقيده طراحان سايت، موضوعي فرهنگي بوده و شرايط حاكم بر اقتصاد امروز فرش ارتباط ناگزير و تنگاتنگي را با ساير كشورها و ملت‌ها مي‌طلبد، موضوع و چاشني گردشگري از جمله ضرورت‌هاي ضمني و مورد تاکید اين سايت قلمداد گرديده است. بطوري كه اين سايت به خودي خود توانسته به عنوان E-Tour توريست‌هاي فراواني را بدون دغدغه زمانی در تمامی ساعات روز و در تمامی طول هفته (7x24) به خود جلب و جذب نموده و بستر فعاليت‌هاي هنري، فرهنگي اقتصادي بعدي را براي تمامي ذینفعان و دست‌اندركاران فرش فراهم آورد.

سايت اطلاع رساني فرش ايران در نظر دارد تا تمامي ابعاد فعاليت‌هاي مستقيم و غيرمستقيم فرش ايران در همه زمينه‌هاي:
* مواد اوليه
* رنگرزي
* طراحي
* توليد و بافت
* مرمت و رفو
* دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي
* مقررات و مواد آموزشي در رشته‌هاي مختلف فرش
* مقررات تأسيس مراكز آموزشي
* نمايشگاه‌هاي مختلف استاني، كشوري، منطقه‌اي و بين‌المللي
* گمرك و قوانين گمركي
* صادر كنندگان
* تأمين كنندگان داخلي و خارجي
* فروشندگان
* حراج‌هاي ثابت
* مؤسسات خدماتي
* مؤسسات حمل و نقل
* بازار كار
* قوانين مربوطه به سرمايه‌گذاري و تاسیس کارگاه‌ها و مجتمع‌های تولیدی و رسته‌های وابسته
* مناطق آزاد
* بيمه‌ها و خدمات بيمه‌اي
* موزه‌ها و گالری‌ها
* نشريات و مؤسسات انتشاراتي مرتبط
* مؤسسات فرهنگي و هنري فعال در حوزه فرش و دستبافته‌ها
و ... را معرفي نموده و از اين طريق بين متقاضيان، محققين، خريداران و علاقمندان داخلي و خارجي با دست اندركاران فرش ايران رابطه برقرار نمايند.

   اين سايت همچنين با ايجاد بازارهاي مختلفي چون بازار كار ، سعي دارد ضمن شناساندن افراد و مجموعه‌ها، تسهيلات لازم را جهت ايجاد ارتباط كاري، ارائه و درخواست سفارشات، معرفي نيروهاي بالقوه و آماده به كار در تمامي رسته‌هاي تخصصي فرش و .... برقرار كند .

   سايت اطلاع رساني فرش ايران تلاش داشته و دارد تا با انتشار اخبار مختلف فرش جاي خالي رسانه فراگير مستقل فرش را در قالب رسانه‌اي الكترونيكي، دسترس و قابل اعتماد پر كند.

   انتشار تحقيقات و مطالعات و انعكاس نقطه نظرات صاحب نظران، از طريق اين سايت زمينه مناسبي براي رشد و اعتلاي فعاليت‌هاي علمي و تحقيقاتي در رابطه با فرش دستباف ايران خواهد بود. ارائه اخبار مربوط به وقايع جهان فرش و انعكاس آن، علاقمندان را در جريان مستمر وقايع فرش در سطح جهان قرار خواهد داد، بگونه‌اي كه بتوانند در طراحي و برنامه‌ريزي‌هاي حرفه‌اي خود از نتايج آن استفاده كنند.

   سايت اطلاع رساني فرش ايران در يك قالب خصوصي و به منظور اطلاع رساني از طریق گردآوری و انتشار مطالب و موضوعات فرش دستباف برقرار گرديده و آماده ارائه خدمات و انعكاس فعاليت‌ها و رويدادهاي خانواده بزرگ فرش ايران است.

   گردانندگان و طراحان سايت كه جمعي از كارشناسان و صاحبنظران فرش، متخصصين تبليغات و بازاريابي، كارشناسان و برنامه نويسان وب و طراحان گرافيك با سابقه را شامل مي شوند، اميدوارند تا با حضور فعال شما علاقمندان و اعضاء محترم خانواده فرش دستباف ايران بتوانند تابلوي زيبايي را از چهره دوست داشتني فرش اصيل ايراني بمثابه یکی از مولفه‌های فرهنگی ایران و ایرانی در معرض ديد جهانيان قرار دهند.

 

نسخه جدید سایت اطلاع رسانی فرش ایران
اکنون و پس از گذشت نزدیک به ربع قرن تلاش مستمر و بی وقفه، نسخه جدید سایت اطلاع رسانی فرش ایران با امکانات بیشتر و بهره‌گیری از تکنولوژی روزآمد، در دسترس شما قرار گرفته است.
علاقمندان، دست‌اندرکاران، ذینفعان و تمامی علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران می‌توانند با عضویت در یکی از سطوح دسترسی نقره‌ای، طلایی و  یا الماس، به مطالب و منابع سایت دسترسی داشته باشند.

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز از طریق ایمیل، پیامک و یا ثبت نظر در سایت با گردانندگان سایت در تماس باشید.
شما همچنین می‌توانید از طریق تماس مستقیم با مدیر سایت با شماره تلفن 09123050003 (ساعت 8 صبح تا 10 شب)، سوالات، پیشنهادات و نظرات ارزشمند خود را طرح کنید.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.