همایش‌های داخلی

برگزاری اولین جشنواره ملی قالی فاخر - 29 تیر لغایت دوم مرداد 1401

اولین جشنواره ملی قالی فاخر، با همکاری تشکل‌های صنفی فرش دستباف و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در شهر هنرپرور اصفهان کار خود را از بیستم خرداد ماه آغاز کرده است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران کارپتور

 

اولین جشنواره ملی قالی فاخر، که با همکاری تشکل‌های صنفی فرش دستباف و سازمان‌های صمت استان‌ها بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در شهر هنرپرور اصفهان تدارک دیده شده، کار خود را با شروع دریافت آثار تولیدکنندگان فرش کشور از بیستم خرداد ماه مصادف با روز جهانی صنایع دستی و همزمان با روز ملـی فرش دستباف ایران، آغاز کرده است. مجتمع توسعه ارتباطات پگاه اصفهان به عنوان برگزارکننده و مجری اولین جشنواره ملی قالی فاخر با نظارت ستاد اجرایی جشنواره بویژه سازمان صمت استان اصفهان،‌ کلیه فعالیت‌های اجرایی این رویداد را بر عهده دارد.

قرار است طی مراسمی در اختتامیه این جشنواره، که اول مـرداد ماه برگزار خواهد شد جوایز ی به تولیدکنندگان این آثار اهدا شود.

نمایشگاه آثار این جشنواره به مدت 5 روز از تاریخ 29 تیرماه لغایت دوم مرداد ماه 1401 برگزار
و پذیرای دستاندرکاران فرش و عموم علاقمندان خواهد بود.

برای دریافت پوستر این جشنواره بر روی تصویر بالا کلیک کنید

 

اهـداف جشنواره:

برگزارکنندگان هدف از برگزاری این جشنواره را در چهار محور؛ معرفی تنوع و ویژگی‌های قالی ایرانی | ترغیب تولیدکنندگان و فروشندگان به تولید و عرضه قالی‌های فاخر | ایجاد انگیزه مناسب برای بروز استعدادها،‌ نوآوری و خلاقیت در تولید با حفظ اصالت قالی ایران و نیز کمک به بازاریابی قالی‌های تولیدی اعلام کرده‌اند.

 

بخش‌های هفت گانه قالی در جشنواره :

در این دوره از جشنواره با قالی‌های نو بافت با حداکثر ۵۰ سال قدمت و در ۷ رشته برگزار می‌شود. شرکت کنندگان فرش‌های خود را در یکی از بخش‌های زیر به دبیرخانه اجرایی جشنواره معرفی می‌کنند: 
۱. فرش‌های کلاسیک عشایری و گبه
۲. فرش روستایی
۳. فرش‌های کلاسیک شهری‌باف با رجشمار کمتر از ۳۵
۴. فرش‌های کلاسیک شهری‌باف با رجشمار بین ۳۵ تا ۵۰
۵. فرش‌های کلاسیک شهری‌باف با رجشمار بیشتر از ۵۰
۶. فرش‌های تمام ابریشم
۷. سایر : ( مدرن، زربافت، تصویری و …) با تشخیص هیأت داوران

* هر شرکت کننده تنها مجاز به نمایش حداکثر سه تخته فرش در هر رشته می‌باشد.

 

مراحل شرکت و برگزاری جشنواره :

۱) ثبت نام تولیدکنندگان، تاجران و مالکان قالی (ورود به سایت جشنواره / مطالعه بخش‌های مختلف آن / کلیک روی گزینه ورود به جشنواره / تکمیل فرم اظهارنامه شرکت در جشنواره / دریافت کد رهگیری برای ثبت نام هر تخته فرش)  از 20 خرداد تا 10 تیر ماه 1401
۲)‌ مرحله نخست داوری به صورت اولیه و غیرحضوری 
۳) تماس با ارایه‌کنندگان قالی‌های پذیرفته شده در مرحله نخست داوری
۴) هماهنگی ارسال قالی به شهر اصفهان و محل مشخص شده برای تحویل آن
۵) داوری حضوری توسط داوران ملی و تعیین قالی‌های فاخر این دوره
۶) برگزاری و آغاز نمایشگاه قالی‌های برگزیده برای متخصصان حوزه فرش دستباف و عموم علاقمندان  از 29 تیرماه لغایت دوم مرداد ماه 1401
۷) برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از اریه کنندگان قالی‌های فاخر جشنواره  در تاریخ اول مرداد ماه 1401

 

جدول زمان‌بندی جشنواره:

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۸۳-۰۳۱ با مجتمع توسعه ارتباطات پگاه اصفهان به عنوان برگزارکننده و مجری این جشنواره تماس برقرار فرمایید.
سایت اطلاع رسانی این جشنواره نیز با نشانی  https://ihcfestival.ir/  در دسترس شماست.

اولین جشنواره ملی قالی فاخر - اصفهان

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • با تشکر از اطلاع رسانی شما. اگر بخوام از زنجان در نمایشگاه حاضر شوم تا کی فرصت دارم قالیم را بفرستم. من یک قالیچه کهنه زنجان نفیس دارم. و اینکه اگر قالی ما قبول شود به ما محل اسکان میدهند یا نه؟ لطفا پاسخ مرا بدهید.

    • کاربر گرامی سلام. شما تا دهم تیر ماه فرصت دارید تا نسبت به اظهار قالی خودتان اقدام کنید. برای اطلاع دقیق از زمان برنامه‌های جشنواره به جدولی که در خبر درج شده مراجعه کنید. ضمنا در مرحله اول نیازی به ارسال اثر نیست بلکه شما باید با ورود به سایت برگزار کننده با آدرس https://ihcfestival.ir/ ابتدا مراحل ثبت نام و معرفی اثر خود را بصورت الکترونیکی و طی فرمی که در سایت مذکور در اختیار شما قار گرفته است نسبت به معرفی اثر خود اقدام کنید. همانطور که در خبر بالا درج شده، آثار اعلام شده بررسی اولیه شده و در صورت احراز شرایط جشنواره با شما تماس گرفته خواهد شد تا قالیچه مورد نظرتان را ارسال کنید. درباره سایر سوالاتتان هم توصیه میکنیم تا از طریق سایت برگزار کننده و یا تلفن ایشان به شماره ۳۳۸۳-۰۳۱ تماس حاصل فرمایید.

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.