دنیای نشر

تقدیم لوح تقدیر جایزه کتاب سال به دکتر طاهر صباحی

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

تالار رودکی تهران روز شنبه شانزدهم تیر ماه 1403، شاهد برگزاری آیین اهدای جوایز پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین جایزه کتاب سال بود. در این مراسم که با حضور وزیر ارشاد و برخی اصحاب قلم و فرهنگ برگزار شد، همراه با لوح تقدیر، جوایزی نیز به کتاب‌های شایسته تقدیر اهدا گردید.

کتاب شکار شاهان، نوشته دکتر سیدطاهر صباحی از جمله کتاب‌های برگزیده چهل و یکمین جایزه کتاب سال بود.
دکتر صباحی در این کتاب به بررسی تاریخچه فرش شکارگاه بافته شده در عهد صفوی موجود در موزه پولدی پتزولی شهر میلان در ایتالیا پرداخته و علاوه بر سرگذشت این قالی، تعریف مبسوطی از طرح و تکنیک‌های بافت آن ارایه کرده است. مطالب این کتاب با تصاویر رنگی با کیفیت و دقیقی که مستقیما از طرف موزه پولدی پتزولی در اختیار نویسنده قرار گرفته، مرجع مناسبی را برای پژوهشگران این حوزه  فراهم آورده است. کتاب شکار شاهان در قطع خشتی و ابعاد 29*29 سانتیمتر بصورت تمام رنگی منتشر و در دسترس علاقمندان به فرهنگ خصوصا دوستداران و پژوهشگران دستبافته های ایرانی قرار گرفته است.

متن لوح تقدیر این مراسم با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

جناب آقای سیدطاهر صباحی

رشد و بالندگی جوامع بشری در گرو پاسداشت ذخایر علمی و گام‌هایی است که فرهیختگان و دانشمندان آن برای آسایش انسان بر می‌دارند. عبور از مرزهای داتش، افق گشایی علمی و فتح قله‌های پیشرفت در حوزه‌های گوناگون، از سیاست‌های راهبردی است که منجر به ترسیم الگوی علمی موفق برای حکمرانی خواهد شد.

در این راستا کوشش ارزشمند شما را برای انتخاب کتاب «شکار شاهان؛ بررسی قالی شکارگاه صفوی، موزه پولدی پتزولی میلان» به عنوان اثر شایسته تقدیر در چهل و یکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ارج نهاده و مزید توفیقات‌تان را در عرصه علم، فرهنگ و تمدن از درگاه خداوند متعال خواستارم.

محمد مهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

کتاب شکار شاهان از جمله کتاب‌هایی است که مستقیما و انحصارا از طریق سایت اطلاع رسانی فرش ایران توزیع می شود. علاقمندان می توانند از طریق لینک زیر نسبت به مطالعه مشخصات این کتاب و سایر کتاب‌های تخصصی این نویسنده اقدام کنند:
https://carpetour.net/news/82/

 

این کتاب اواسط سال ۱۴۰۰ به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در ایتالیا منتشر شده است. ترجمه فارسی این کتاب به همراه متن انگلیسی با اصلاحات و تصاویر جدید، اردیبهشت ماه سال 1401مراحل آماده سازی نهایی را پشت سر گذارده و بر اساس قراردادی توسط انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا وارد مرحله چاپ گردیده است.

طراحی و مدیریت هنری کتاب "شکار شاهان" نیز مانند سایر کتاب‌هایی که به زبان فارسی از دکتر طاهر صباحی در ایران منتشر شده، توسط علیـرضا قـادری، طراح گرافیک و مدیر سایت اطلاع رسانی فرش ایران صورت پذیرفته است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • جناب آقای دکتر صباحی. با سلام موفقیت کتاب شکار شاهان در کسب جایزه کتاب سال را به شما تبریک می گویم.

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.