نقد و نظر

رافع: مشکل اساسی فرش "بی اطلاعی فعالان از اخبار فرش ایران" است!!

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

فرحناز رافع روز پنجشنبه 25 خرداد 1402، در کارگاه آموزشی (!) خلاقیت نوآوری و بازاریابی فرش دستبافت همدان در اظهاراتی خود داناپندارانه، قابل تامل و توهین آمیز، "مشکل اساسی" فرش کشور را بی اطلاعی فعالان از "اخبار فرش" دانست!

این که عدم اطلاع بافندگان و فعالان از "اخبار" فرش ایران چگونه می تواند به "مشکل اساسی" فرش کشور و دستاندرکاران آن تعبیر و تبدیل شود، بغیر از دادن آدرس غلط به سیاستگذاران، برنامه ریزان و سرمایه گذاران این بخش، معانی دیگری نیز دارد که از جمله آنها؛ عوض کردن وقیحانه جای متهم اصلی این نابسامانی با بدنه زحمتکش و فعال، تقلیل چالش به سطح نازل دنبال کردن اخبار و فرافکنی است. شگرد مذمومی که متاسفانه رئیس مرکز ملی فرش، جا و بیجا، در فقدان و بی توجهی دستگاه های نظارتی، مصرفانه و بی محابا از آن استفاده می کند.

رافع باید توضیح دهد که منظور او از "اخبار فرش ایران" دقیقا شامل چه خبرهایی است؟ منبع این اخبار کیست و کجاست؟ و نحوه دسترسی ذینفعان و فعالان بیه این اخبار چگونه است؟ اطلاع یافتن از این اخبار چرا و چگونه به حل "مشکل اساسی" فرش کشور خواهد انجامید؟ "مشکل اساسی" فرش کشور از نظر ایشان چیست

رافع در بخش دیگری از صحبت های خود از یکسو رونق فرش دستباف در بازارهای جهانی را مستلزم تولید محتوا و تبلیغات دانست و از سوی دیگر زنجیره ارزش فرش را از تامین نخ و ابزار تا فروش و بازاریابی بسیار گسترده خواند. او بدون اشاره به اینکه کدام یک از رسته های فعال در این زنجیره توان، تخصص و وظیفه "تولید محتوا" را دارند، مسئولیت وظیفه ذاتی بر زمین مانده دستگاه تحت مدیریت خود را بر عهده ایشان گذاشت.

طبیعی است که اشتیاق وصف ناپذیر رئیس مرکز ملی فرش به حضور رسانه ای بدون کمترین توجهی به ضرورت و اثربخشی این همه پرگویی، ناگزیر منجر به پراکنده گویی های بی معنا و اغلب نادرست و بی محتوایی می گردد که مستقیما شان، وجاهت و صلاحیت دستگاه متولی فرش کشور را نشانه گرفته است.

باید به ایشان متذکر شد که اتفاقا دستاندرکاران نه تنها از اخبار فرش کشور بی اطلاع نیستند بلکه آن را با جدیت دنبال می کنند و یادشان نرفته است وعده ها، ادعاها و مهمتر از همه آمارساز آماربازی هایی نظیر این نمونه که : خانواده فرش ایران ۸  میلیون نفر را در بر میگیرد و این به آن معنا است که یک دهم جمعیت ایران از حوزه فرش دستباف ارتزاق می کنند!

 

در ادامه و به منظور اعتبارسنجی مطالب فوق، جدیدترین اظهارات رافع را در گزارش خبرگزاری ایرنا بخوانید و با ارسال نظرات خود، در تبیین مسیر صحیح اداره فرش کشور مشارکت کنید.

فرش دستباف برای رونق در بازارهای جهانی نیازمند تبلیغات است 
همدان- ایرنا - رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف نیازمند محتوا و تبلیغات برای رونق در بازارهای جهانی است که در این راستا باید سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحناز رافع روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی خلاقیت نوآوری و بازاریابی فرش دستبافت اظهار کرد: مشکل اساسی فرش بافان بی اطلاعی فعالان این عرصه از اخبار فرش ایران و رویدادهای مهم این بخش است.
وی به بافندگان و فعالان زنجیره فرش توصیه کرد: از روش‌های جدید برای تبلیغات و بسته بندی، رنگرزی، انبارداری و جابه جایی فرش بهره بگیریم و در این راستا باید نوآوری و خلاقیت داشته باشیم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: زنان و مردان بافنده ما در نقش بافته های فرش دستباف عشق به خانواده، اجتماع، صلح و آرامش را در بافته های خود جاری و ماندگار می کنند.
رافع خاطرنشان کرد: تمدن و فرهنگ ایرانی در فرش ایرانی موج می زند و تاریخ این سرزمین در این هنر اصیل وجود دارد.
وی تاکید کرد: زنجیره ارزش فرش بسیار گسترده است و از تامین نخ و ابزار تا فروش و بازاریابی را شامل می شود و باید در راستای تقویت این زنجیره بکوشیم....

لینک خبر کامل ایرنا

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.