گزارش

نمایشگاه فرش قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در سال جاری، نمایشگاه فرش قم به‌عنوان پایانه صادراتی این صنعت ارزشمند به بهره‌برداری می‌رسد.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

مهرداد غضنفری امروز در جلسه کارگروه فرش استان قم در تالار امام جواد(ع)استانداری اظهار داشت: تکمیل نمایشگاه فرش استان قم، یکی از اولویت‌های مهم در جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی است که با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: از ظرفیت قانونی برای بخش خصوصی در جهت واگذاری نمایشگاه استفاده می‌کنیم و واگذاری تنها از مسیر ماده ۲۷ و برآیند مشارکت نیز از طریق نقش‌آفرینی و سهامداری است.

وی تصریح کرد: پروژه نمایشگاه فرش قم، در حدود ۱۰ سال معطل‌مانده و موضوع تکمیل و بهره‌برداری دو مسئله جداگانه است و بحث‌های حاشیه‌ای نباید مانعی در تحقق طرح شود.

غضنفری بیان کرد: در سال جاری، نمایشگاه فرش قم به‌عنوان پایانه صادراتی این صنعت ارزشمند به بهره‌برداری می‌رسد و بخش خصوصی سهم مهمی در بهره‌برداری از پروژه طبق چارچوب‌های قانونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی ازجمله تأمین اجتماعی و تسهیلات ارزان و ظرفیت تبلیغاتی در حمایت از صنعت فرش تعریف می‌شود، فرش قم یک برند جهانی است و باید با همه ابزارها و ظرفیت‌ها آن را توسعه دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: شرکت نمایشگاه‌ها در جهت راه‌اندازی نمایشگاه فرش دارای تکلیف است و در مرحله بعدی نیز اولویت واگذاری و استفاده از تخفیفات قانونی با صنف فرش و سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: نباید مانع از تحقق پروژه شد و به بهانه‌های واهی، سرمایه‌گذار را فراری دهیم، بنابراین باید در رفع مسائل فنی تلاش شود و طبق مصوبات، افتتاح نمایشگاه فرش استان قم در دستور کار قرار بگیرد.

غضنفری در پایان تأکید کرد: صنعت هنرمندانه فرش در قم موردحمایت است و در بازاریابی نیز ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی را تعریف کرده‌ایم تا سرمایه‌گذاران بتوانند از شرایط خوبی در صادرات فرش، بهره‌مند شوند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.