گزارش

پیگیری صدور شناسنامه برای پیشگیری از تقلب در فرش دستبافت قم

رئیس مرکز ملی فرش ایران از صدور شناسنامه برای فرش دستبافت خبرداد و گفت: برای پیشگیری از هرگونه تقلب در تولید و صادرات فرش دستبافت صدور شناسنامه فرش دستبافت به ویژه برای قرش ابریشم قم در حال پیگیری است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

رافع عصر امروز در سفر خود به استان و حضور در جلسه با تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت ابریشم اظهار داشت: فرش دستبافت طی سال‌های اخیر دستخوش مشکلات و چالش‌هایی از جمله تقلب و کپی برداری بود که مرکز ملی فرش ایران در حال حاضر در حال پیگیری برای صدورشناسنامه برای فرش اصیل دستبافت ایرانی از جمله فرش ابریشم قم است.

به گفته وی، فرش دستبافت قم و دیگر فرش‌های اصیل دستبافت کشور باید گواهی باید شناسنامه و هویت و هم چنین اصالت داشته باشند در قانون پولشویی تبصره‌ای داریم که باید سامانه‌ای برای شناسایی فرش وجود داشته باشد مرکز ملی فرش ایران با جد پیگیر این امر مهم خواهد بود.

رافع با بیان اینکه صدور شناسنامه برای این فرش اصیل است که به عنوان هویت برای تمام فرش‌های دستبافت و ابریشم کشور در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: این شناسنامه با هدف پیشگیری از تولید فرش‌های تقلبی به اسم فرش دستبافت و کپی برداری صادر می‌شود.

 وی اظهار داشت: مرکز ملی فرش ایران پیگیری تشکیل شناسامه‌ای برای فرش دستبافت بوده و و از اقدامات صورت گرفته دراین زمینه حمایت می‌کند.

پیگیری برای رفع مشکلات زنجیره تامین مواد اولیه

رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد: از دیگر مشکلاتی که فرش دستبافت و تولیدکنندگان در جریان نوسانات ارزی و تحریم با آن روبرو هستند مشکل تهیه مواد اولیه است، همچنین در زمینه توزیع و تهیه دستورالعملی برای مقابله با تقلب وتخلفات در حوزه فرش دستبافت، تشکیل زنجیره تامین و تولید، توزیع مواد اولیه فرش دستبافت و ایجاد تسهیلات مالی شاغلین فرش دستبافت پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

تامین اعتبار احداث نمایشگاه دائمی فرش قم

رافع بیان کرد: قرار است تامین اعتبار مالی لازم برای احداث نمایشگاه دائمی فرش دستبافت برای استان قم؛ شیراز و تهیه پلتفرم برای صدور شناسنامه فرش دستبافت و تبلیغات فرش دستبافت اقدامات صورت گیرد هم چنین مقرر گردید پیگیری های لازم از سوی اتحادیه های فرش دستبافت و بخش خصوصی در این مورد انجام شود .

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستبافت قم در آینده‌ای نزدیک با پیگیری این مرکز تشکیل می‌شود گفت: انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستبافت قم می‌تواند در ارتقای جایگاه فرش دستبافت قم؛ رفع مشکلات و موانع بر سر تولید و صادرات کمک کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ضمن اشاره به اقدامات حمایتی این مرکز از تولیدکنندگان و شاغلین حوزه فرش افزود: 600 بافنده فرش که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند مقرر شد با پیگیری رئیس جمهور تحت پوشش بیمه روستایی باشند و بعد تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، دولت با توجه به شیوع کرونا و مشکلات آن اقدامات و تسهیلات مطلوبی را برای این حوزه در نظر دارد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.