گزارش

کهکشان؛ محبوب‌ترین قالی رویداد از افسانه تا اصالت

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

محمدرضا صدیقیان موسس برند صدیقیان، طراح و تولید کننده فرش ابریشم قم با تمرکز بر تولید قالی های ریز نقش با حفظ اصالت طرح ها و رنگ های بکار رفته در تولیدات خود شناخته می شود. استفاده از موادِ اولیه مرغوب و رنگ‌های دارای ثبات بالا و همکاری با بافندگان مجرب از شاخص های قالی های تولیدی اوست که امروزه توجه علاقمندان زیادی در اروپا، آمریکا، آسیای شرقی و کشورهای حوزه خلیج فارس را به خود  جلب کرده است.

قالی کهکشان یکی از طرح‌های منحصر به فرد کارگاه فرش صدیقیان است که در ابعاد 1.44 در 2.04 متر با 36 رنگ در رجشمار 75  با مصالح تمام ابریشم بافته شده است. از این قالی فقط دو تخته تولید شده است و طرح این قالی همچنان که از نامش پیداست، الهام گرفته از آسمان و صور فلکی است که در مرکز آن یک جفت پرنده نشان از زایش و بقای موجودات در عالم هستی دارد.

این قالی که در رویداد از افسانه تا اصالت از نگاه بازدیدکنندگان بالاترین رای و محبوبیت را کسب کرد از پر مخاطب ترین قالی های حاضر در اکسپو ۲۰۲۰ دبی نیز بود.

صدیقیان در پایان رویداد از افسانه تا اصالت در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع رسانی فرش ایران گفت «حضور تولیدکنندگان و دیگر دست اندرکاران فرش در نمایشگاه ها و جشنواره ها جهت آشنایی عموم مردم با هنر فرهنگ فرش بسیار مفید است و از برگزارکنندگان رویداد از افسانه تا اصالت مخصوصا جناب آقایان روشن ضمیر و رشتی زاده بابت این اتفاق بسیار تشکر می کنم.»

 

گفتنی است رویداد از افسانه تا اصالت توسط موزه فرش ایران، مجموعه ایران گره و استارتاپ چمروش با نمایش 40 گزیده قالی اصیل ایران در 29 اسفندماه 1401 آغاز بکار کرد و تا 12 فروردین 1402 ادامه یافت.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • برای ارتباط با ما و دریافت اطلاعات بیشتر می توانید در واتساپ با شماره 09121513247 و یا اینستاگرام به آدرس Sedighan_rug پیام دهید. فرش صدیقیان

    کهکشان محبوبترین قالی با رویداد از افسانه تا اصالت بود

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.