گزارش

حضور فعال استارتاپ چمروش در رویداد "از افسانه تا اصالت"

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

به گزارش کارپتور، رویداد از افسانه تا اصالت، از روز سه شنبه 29  اسفندماه 1401 در موزه فرش ایران آغاز شده است.
استارتاپ چمروش بعنوان یکی از برگزارکنندگان این رویداد با حمایت از سه تولیدکننده برگزیده شامل کارگاه فرش لاهیجی، موند گالری و فرش فاخر زرباف حضور فعالی در نمایش گزیده قالی‌های اصیل ایرانی داشته است.

امیرحسین روشن ضمیر بنیانگذار استارتاپ چمروش، در دومین روز از برگزاری نمایشگاه، در گفتگوی اختصاصی با کارپتور گفت «چمروش سامانه هوشمند ثبت، ردیابی و تائید اصالت فرش دستباف ایران با شواهد واقعی است. این سامانه با یکپارچه کردن فناوری‌های دیجیتال شامل هوش مصنوعی و پردازش تصویر، اثر انگشت دیجیتالی فرش را تولید و شناسنامه الکترونیکی آن را بر روی بلاکچین ثبت می‌کند.»

وی افزود «چمروش با بکارگیری فناوری بلاکچین تاریخچه یک فرش را با داده‌های واقعی بصورت زنجیروار ثبت می‌کند. ویژگی اصلی بلاکچین این است که اطلاعات ثبت شده در آن بهیچ وجه قابل تغییر و حذف نبوده و هنگامی‌که مشخصات فرش و نام تولیدکننده اصالت‌دار بعنوان مالک اولیه در آن ثبت شود این اطلاعات بصورت دائم و غیرقابل برگشت در آن محفوظ خواهد ماند. این موضوع باعث می‌شود خریداران، با بهره‌مندی از فناوری بلاکچین، بتوانند با اعتماد کامل، زنجیره تولید و فروش را بررسی و با اطمینان از اینکه تولیدکننده‌ای اصالت‌دار فرش را تولید و عرضه کرده است، نسبت به خرید آن اقدام کنند.

روشن ضمیر همچنین در معرفی سه تولید کننده مورد حمایت استارتاپ چمروش حاضر در این رویداد گفت: «کارگاه فرش لاهیجی طراح و تولیدکننده قالی‌های ابریشمی با بیش از 32 سال سابقه است که بر دو اصل نوآوری و تحول در قالی تمرکز دارد، با ارائه هفت قالی و قالیچه نفیس از جمله قالی کهکشان هزار نقش بعنوان اولین فرش بلاکچین جهان، در این رویداد حضور دارد.»

 

وی افزود: «شرکت موندگالری با شعار "گسترش شیوه‌ی زیست پارسی" به سمت خلق، تولید و به کارگیری محصولاتی می‌رود که در سراسر جهان مبلّغ جنبه‌های حکمی و خِرد فرهنگ ایرانی باشد. این تولیدکننده برگزیده چهار قالیچه خاص کشکولی استان فارس را در رویداد از افسانه تا اصالت عرضه کرده است.»

 

به گفته وی: «کارگاه فرش فاخر زرباف نیز که در همکاری با برترین اساتید و هنرمندان قالیباف و بهره‌گیری از بهترین مصالح بر بازبافی و تولید قالی‌های نفیس، موزه‌ای و تاریخی تمرکز دارد، یک جفت قالی نفیس 9 متری سبک عمو اوغلی را در این رویداد به نمایش گذاشته است.»

 

آشنایی بازدیدکنندگان با نحوه اصالت سنجی فرش دستباف:
روشن ضمیر با اشاره به اینکه «هر سه تولیدکننده دراین نمایشگاه آثار خود را با شناسنامه ثبت شده در بلاکچین، که امکان تائید اصالت و ردیابی مالکیت فرش را فراهم می‌کند، ارائه کرده‌اند» افزود: «در رویداد حاضر این امکان برای بازدیدکنندگان فراهم شده است تا با اسکن کردن کدپاسخ سریع فرش (QR Code)، از نزدیک با نحوه اصالت سنجی فرش دستباف توسط فناوری بلاکچین آشنا شوند.»

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.