گزارش

راه اندازی موزه فرش نفیس ایران در یزد به سرعت در دستور کار قرار گیرد

استاندار یزد با بیان اینکه «موزه ها» در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند گفت: با توجه به پیشنهاد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر راه اندازی موزه فرش نفیس ایران در یزد ،انتظار می رود مسائل مربوط به راه اندازی این موزه بی نظیر در شورای شهر به تصویب رسد تا شهردار موضوعات مرتبط را دنبال کند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

مهران فاطمی در صحن شورای اسلامی شهر یزد، «فرهنگ» را یکی از موضوعات مهم از منظر تیم مدیریتی استان دانست و اظهارداشت: یکی از مباحث مهم حوزه فرهنگ، مباحث مربوط به گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.
وی افزود: «موزه ها» در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند، وموزه ها؛ گنجینه فرهنگ، تاریخ، تمدن و اصالت یک کشور بوده و تمامی کشورها برنامه ریزی های ویژه ای برای آن ها انجام می دهند.
 
استاندار با اشاره به هزینه بالای احداث موزه ها و نگهداری اقلام موجود در آن ها، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال های اخیر توجه کمتری به این مسئله شده اما با نگاه بلند رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی موزه نور و روشنایی مرمت و بازسازی شد.
فاطمی افزود: موزه نور و روشنایی، یکی از موزه های فرهنگی ارزشمند استان محسوب می شود که در نوع و ابعاد خود کم نظیر است. 
وی در ادامه به پیشنهاد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر راه اندازی موزه فرش نفیس ایران در یزد اشاره کرد و گفت: انتظار می رود مسائل مربوط به راه اندازی این موزه بی نظیر در شورای شهر به تصویب رسد تا شهردار موضوعات مرتبط را دنبال کنند.
 
فاطمی با بیان اینکه راه اندازی موزه فرش های نفیس کشور در یزد، آوردهای خوبی برای شهر یزد به ارمغان خواهد آورد، افزود: رونق موزه ها، افزایش ماندگاری گردشگران در استان و رشد اقتصاد شهری را به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین بهاباد را یکی از شهرستان های هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در کشور برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه در پرتو این انتخاب، اتفاقات بسیاری خوبی در شهرستان بهاباد رقم خورد و در وهله بعدی شهرستان های خاتم و مروست در اولویت بنیاد قرار گرفت.

پی‌نوشت:
باز یکی از مسولان و این بار در یزد از ایجاد موزه فرش در این استان خبر داد. مهران فاطمی، استاندار یزد اتخاذ این تصمیم را در پی پیشنهاد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر راه اندازی "موزه فرش نفیس ایران" عنوان کرد. فاطمی در جریان طرح موضوع در صحن شورای شهر یزد بعد از توضیح واضحاتی درباره اهمیت موزه ها در حفظ و توسعه فرهنگ و تمدن در یک تحلیل خام ناشیانه و غیر فرهنگی نتیجه گیری کرد که این موزه "آورد"های خوبی! بدنبال خواهد داشت. وی در تشریح این "آورد"ها به "ماندگاری گردشگر در استان" و "رشد اقتصاد شهری" اشاره کرد. با چنین اوصافی از همین حالا و ناگفته پیداست که وقتی قرار باشد فرهنگ و هنر از نگاه فرماندار با متر و محک رشد اقتصاد شهری اندازه گیری و ارزیابی شود، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیرون از وظیفه ذاتی خود پیشنهاد کننده این طرح باشد، شورای شهر مسائل مربوط به راه اندازی این موزه "بی نظیر" را تصویب کند و شهردار هم موضوعات مرتبط را دنبال کند... سرنوشت این خبر نظیر تمامی اخبار مشابهی که این سالها از تشکیل موزه های فرش در تبریز و کرمان و خراسان جنوبی و کاشان و سیرجان و کرمانشاه و شیروان و... شنیده‌ایم جز وعده‌ای نافرجام و اقداماتی خسارت‌بار چیز دیگری نخواهد بود...
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.