موزه ها و گالری ها

ورود دیوان محاسبات به پروژه رها شده موزه فرش تبریز

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و با هدف تحقق سیاست محوری کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات و مقابله با ترک فعل‌ها، از پروژه نیمه کاره احداث موزه فرش تبریز بازدید کرد.

محمدرضا کردلو در این بازدید، ضمن ابراز تاسف از تعطیلی پنج ساله پروژه، اظهار کرد: این پروژه امروز به دلیل تعطیلی به ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا تکمیل شود در حالی اگر پروژه با تعطیلی مواجه نمی‌شد، هزینه‌ها به مقدار قابل توجهی پایین بود.

وی با بیان این‌که دیوان محاسبات در حمایت از اتمام پروژه‌های نیمه تمام برای کاهش اتلاف در بیت المال مصمم است، خاطر نشان کرد: طولانی شدن زمان احداث پروژه‌ها، موجب هدر رفت بیت المال و افزایش قیمت تمام‌شده‌ می‌شود.

وی اجرای رای هیات داوری مبنی بر اجرای ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان پیرامون خاتمه قرارداد با پیمانکار و هم‌چنین انتخاب مشاور ذیصلاح برای امر نظارت بر پروژه موزه فرش تبریز را به مسئولان ذی ربط خاطر نشان کرد.

 

 

پی‌نوشت:
لازم به ذکر است پروژه موزه فرش تبریز که از سال ۸۱ شروع شده، به دلیل اختلافات کارفرما با پیمانکار و ناهماهنگی مهندس مشاور طراح بیش از پنج سال است که علیرغم قرار گرفتن در بافت تاریخی مشرف به مسجد کبود، رها شده و موجب انتقادات گسترده شهروندان شده است.
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.