اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف

در حاشیه چهارمین نشست مجمع تشکل‌های فرش دستباف کشور

تجلیل از پیشکسوتان هنر صنعت فرش دستباف ایران

تجلیل از هفت پیشکسوت و عضو هیئت مدیره اتحادیه‌های فرش کشور

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

تجلیل از پیشکسوتان هنر صنعت فرش دستباف ایران در حاشیه چهارمین نشست مجمع تشکل‌های فرش دستباف کشور

در راستای تکریم اساتید و پیشکسوتان عرصه هنر صنعت فرش دستباف ایران از هفت پیشکسوت فرش کشور که در ادوار گذشته عضو هیئت مدیره اتحادیه‌های صادرکنندگان در شهرهای تهران تبریز و اصفهان بوده‌اند، تجلیل و قدردانی شد.

به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، در حاشیه چهارمین نشست مجمع تشکل‌های فرش‌دستباف کشور،(همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه فرش تهران) با هدف قدردانی و سپاس از سال‌ها تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر در زمینه تولید، حفظ و نگهداری فرش دستباف، از هفت پیشکسوت فرش کشور که در ادوار گذشته عضو هیئت مدیره اتحادیه‌های صادرکنندگان در شهرهای تهران تبریز و اصفهان بوده‌اند، به شرح ذیل تجلیل و قدردانی شد:

حسن محمدی پرویزیان

عبدالله پلاسی

سید رضی حاجی میری

هوشنگ فاخر

علی اخوان

حسن فامیل دردشتی

سید جواد قیاس آل رسول (مختارزاده)

احمد کریمی اصفهانی رئیس اتحادیه در ادامه مراسم بر لزوم جوابگرایی و حفظ صمیمیت و تفاهم در هنر صنعت فرش اشاره کرد.

وی افزود: مشکلات جایگاه فرش مربوط به سال‌های اخیر نیست، شاید ما نتوانستیم بگوییم جمعیت پراکنده فرش ۱۰ درصد جمعیت ایران است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

رئیس اتحادیه در در ادامه گفت: در سال ۸۱ مرکز فرش با ابتکار اتحادیه با هدف حلقه اتصال بخش خصوصی و دولت به وجود آمد تا معضلات فرش دستباف پر گردد، ولی متاسفانه مشکلات همچنان باقی است زیرا از ابتدا ما خواستار ایجاد یک سازمان زیر نظر نهاد ریاست جمهوری اسلامی بودیم تا مشکلات مستقیم به دولت گزارش شود.

احمد کریمی اصفهانی در ادامه افزود:  نبود چنین سازمانی باعث شده امروز بعد از ۲۰ سال این هنرصنعت نزول چشمگیری داشته است. در صورتی که فرش دستباف قابلیت اشتغال‌زایی و ارزآوری و فرهنگ پروری و جلوگیری از فساد را دارد.

ایشان افزود: ما برای مسئله اشتغال زایی در هنر صنعت فرش تنها به تغییرات مرکز فرش قانع نیستیم. باید به یک سازمان ملی تبدیل شود تا بتواند برای حفظ بافت فرش عمل نماید.  علیرغم فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر رفع موانع تولید، متاسفانه هیچ مانعی از هنر صنعت فرش دستباف کسر نگردیده است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.