گزارش

رئیس کمیسیون صنایع:

از امروز پیگیر موضوع حمایت از فرش ایرانی می شوم - دولت لایحه بدهد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز بیشتر پیگیر موضوع توسعه تجارت و اشتغال و حمایت از فرش دستباف ایرانی می شوم.

صبح امروز عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز ملی فرش ایران با فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران دیدار و گفتگو کرد. تالار پشتی پس از حضور ۳ ساعته در این مرکز در گفتگو با سید هادی کسایی زاده خبرنگار در مورد نتیجه جلسه و رفع چالش های فرش دستباف و طرح در کمیسیون صنایع مجلس گفت: فرش حوزه ای است که از دیدگاه بنده مغفول واقع شده در حالی که ظرفیت بسیار بزرگی است که می تواند بخش زیادی از اشتغال کشور را تامین کند.

وی افزود: در دنیا ایران را قبل از نفت به هنر صنعت فرش می شناختند و این نشان می دهد که این هنرصنعت می تواند در سطح بین المللی، ارزآوری، اشتغال و فعالیت اقتصادی ظرفیت های زیادی را ایجاد کند. پس از اظهارات و اطلاعات و گزارش هایی که سرکار خانم رافع ارائه کردند بسیار تعجب کردم که چقدر اعتبارات این حوزه کم است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خودم را موظف می دانم که از امروز بیشتر پیگیر موضوع توسعه تجارت و اشتغال و حمایت از فرش دستباف ایرانی باشم و از همین مرکز ملی فرش با چند مسئول به صورت تلفنی تماس گرفتم تا توجه بیشتری داشته باشند.

عزت اله اکبری تالارپشتی در مورد موضوع بیمه قالیبافان و حمایت از صادرات قالی ایرانی گفت: دولت نگاه تخصصی و برنامه خود و حمایت از این هنرصنعت را باید در قالب یک لایحه تقدیم مجلس کند تا بتوانیم آن را پیگیری و تصویب کنیم. من هم موضوع را به آقای وزیر (صمت) اطلاع خواهم داد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.