رویدادها

برگزاری کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش فرش در بازار بین المللی و بستر آنلاین

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

برگزاری کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش فرش در بازار بین المللی و بستر آنلاین

کارگاه آموزشی با عنوان «بازاریابی و فروش فرش در بازار بین المللی و بستر آنلاین» روز پنجشنبه 24 خردادماه 1403 ساعت 15 تا 16 در روز سوم از سومین جشنواره از افسانه تا اصالت برگزار شد.

در این کارگاه محمدحسین بیدآبادی کارشناس ارشد و صادرکننده فرش و عضو هیات راهبری استارتاپ چمروش در مورد الزامات، تهدیدها و فرصت های حضور فرش دستباف در بازار بین المللی و بستر آنلاین سخنرانی کرد.

وی گفت با توجه به تحریم های موجود که در زمینه باربری، کشتیرانی، بیمه، محدودیت های بانکی و مهمتر از همه عدم حضور خریداران خارجی فرش در ایران است، ما دچار یک انسداد جدی شده ایم و امکان فروش فیزیکی را تقریبا از دست داده ایم و تنها فرصت موجود حضور در فضای آنلاین و تولید محتوا برای ارائه و بازاریابی فرش دستباف است.

بیدآبادی افزود برای این امر نیاز به یک سری مقدمات و الزامات داریم اول نیاز هست که با زیر ساخت طراحی و راه اندازی وبسایت براساس ماهیت و تنوع محصولات آشنا باشیم بطوریکه اگر تعداد فرش های عرضه شده کمتر از 3000 تخته فرش باشد بسادگی می توانیم از زیرساخت های open source مانند ورد پرس و مجنتو استفاده کنیم ولی اگر این میزان از 5000 تخته فرش تجاوز کند، بهتر این است که با کد نویسی سایت حرفه ای تری را طراحی کنیم. نکته بعدی شناسائی مخاطبان و ماهیت آنهاست که می تواند بصورت B2B یعنی فروش به عمده فروش و فروشگاه و یا B2C یعنی فروش به مصرف کننده نهائی یا همان خانه دار باشد که مسلما نحوه ارائه، قیمت و محتوای تولید شده برای این دو مخاطب متفاوت است.

بیدآبادی همچنین گفت سئو و رتبه‌بندی سایت برای فروش فرش بسیار مهم است زیرا با بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، بازدیدکنندگان بیشتری به سایت جذب می‌شوند که می‌تواند منجر به افزایش فروش و درآمد شود. همچنین، سئو به ایجاد اعتماد و اعتبار نزد مشتریان کمک می‌کند، زیرا سایت‌های با رتبه بالاتر معمولاً به عنوان منابع معتبرتری شناخته می‌شوند وی در پایان گفت محتوای باکیفیت و متناسب با کلمات کلیدی مرتبط با فرش می‌تواند به بهبود رتبه سایت فروش فرش در موتورهای جستجو کمک کند و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. همینطور استفاده از تصاویر با کیفیت فرش که مطابق با رنگ های واقعی هستند و بهینه‌سازی این با استفاده از نام‌های فایل مناسب و متن جایگزین، می‌تواند تجربه کاربری را بهبود داده و سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهد. همچنین ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی معتبر برای مقالات و محصولات فرش، می‌تواند باعث افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو شود.

گفتنی است سومین جشنواره از افسانه تا اصالت از تاریخ 22 تا 25 خردادماه 1403 با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه حضرت معصومه (س) در موزه فرش ایران برگزار می شود.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.