رویدادها

برگزاری مراسم روز ملی فرش در موزه فرش ایران

سایت اطلاع رسانی فرش ایران

مراسم جشن روز ملی فرش روز سه شنبه 22 خرداد 1403 در موزه فرش ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موزه فرش ایران مراسم جشن روز ملی فرش دستباف ایران با حضور حدود 100 تن از اساتید، پیشکسوتان، تولیدکنندگان، رئیس و نایب رئیس اتحادیه ی فرش تهران، اعضای هیات مدیره اتحادیه قم و گروهی از تولیدکنندگان، هنرمندان و علاقمندان به فرش دستباف از استان های اصفهان، قم، خراسان رضوی و کرمان روز سه شنبه 22 خردادماه 1403 از ساعت 14:30 تا 17:30 در موزه فرش ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نوید رهسپار عضو شرکت آریا برنا اندیش بعنوان مجری مراسم ضمن تبریک روز ملی فرش به شرکت کنندگان، مراتب خوشوقتی و افتخار خود را از حضور مجدد در جمع اهالی فرش ابراز داشت و برای تولیدکنندگان و هنرمندان این رشته آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

سپس محمدجواد اینانلو شاهوردی رئیس موزه فرش ایران ضمن قدردانی از حضور اساتید، هنرمندان و روسای اتحادیه ها، روز ملی فرش را به همه اهالی فرش تبریک گفت و اضافه کرد فرش دستباف الگوی هنری آرمان گرایانه هنرمندان و طراحان را تجلی می بخشد و تصویری از هرآنچه در آینده رقم می خورد را ترسیم می کند.
رئیس موزه فرش گفت در موضوع تجارت فرش دو نگاه مطرح است فرش بعنوان زیر انداز و فرش بعنوان اثر هنری. در مورد نگاه دوم که از آن در مقیاس کلان بعنوان تجارت هنر یاد می شود ما نیاز به مجموعه هایی داریم که فرش را بصورت یک اثر هنری فاخر ارائه کنند و موزه فرش ایران با قدمت و گنجینه ای که در اختیار دارد مهمترین پایگاه برای معرفی آثار هنرمندان و طراحان فرش دستباف است و برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای دستیابی به این هدف است.

در ادامه امیرحسین روشن ضمیر بنیانگذار استارتاپ چمروش، بهاره براتی مدیرگروه هنر و حسن عزیزی مدیر گروه فرش دانشگاه حضرت معصومه (س) سخنرانی کردند.

مسعود سپهرزاد رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران آخرین سخنران این نشست بود. وی در سخنان خود بر نقش اتحادیه در اطلاع رسانی و آگاه سازی علاقمندان به فرش بر خرید فرش اصالت دار از فروشندگان صلاحیت دار و دارای جواز رسمی تاکید کرد.

 

افتتاح سومین جشنواره از افسانه تا اصالت
در ادامه با حضور رئیس موزه فرش ایران، رئیس و نایب رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران، استاد محمد جمشیدی، محمد ارمی مدیر فرش ابریشم حسین ارمی قم و جمعی از علاقمندان حاضر، سومین جشنواره از افسانه تا اصالت رسما آغاز به کار کرد و شرکت کنندگان در مراسم ضمن بازدید از فرش های نمایش داده شده به توضیحات تولیدکنندگان و هنرمندان حاضر در مراسم گوش فرا دادند.

گفتنی است که سومین جشنواره از افسانه تا اصالت از سلسله رویدادهای نمایش گزیده دستبافته های ایرانی بمناسبت روز ملی فرش توسط موزه فرش ایران و با همکاری شرکت استارتاپی چمروش و شرکت آریا برنا اندیش هنر برگزار می شود. در این جشنواره 10 تولیدکننده برگزیده فرش دستباف بهمراه سه مجموعه دار 29 تخته فرش دستباف و دو عدد پته کرمان متعلق به دوره قاجار را به نمایش گذاشتند.

حامیان معنوی این جشنواره وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه حضرت معصومه (س) هستند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.