آمار و اطلاعات

تحلیل آمار صادرات فرش دستباف استان اصفهان

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

24 آبان 1399

دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات فرش دست باف از استان اصفهان طی سالهای ۱۳۹۳ الی ۷ ماهه ۹۹ بیان داشت.

دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات فرش دست باف از استان اصفهان طی سالهای ۱۳۹۳ الی ۷ ماهه ۹۹ بیان داشت: در سال ۱۳۹۳هشت میلیون و ۸۶۱ هزار دلار و به وزن ۱۵۶ هزار ۴۱۸ کیلو گرم از استان اصفهان صادرات فرش دستباف داشته ایم که طی سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ از لحاظ ارزشی به ترتیب ۳۳ درصد ،۱۰ درصد رشد داشته ایم اما در سال ۱۳۹۶، ۵۹ درصد کاهش نسبت به سال قبل تجربه کردیم.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۷ رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال قبل داشته ایم ولی صادرات فرش دست باف استان اصفهان در سال ۱۳۹۸ به کمترین میزان خود رسید و با کاهش ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان یک میلیون و ۷۸۳ هزار دلار بوده است. وی اظهار داشت: در ۷ ماهه سال ۹۹ معادل یک میلیون و ۱۵۴ هزار دلار صادرات فرش دست‌باف از استان اصفهان داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدون تغییر بوده است.

وی بیشترین میزان صادرات از لحاظ ارزشی از سال ۱۳۹۳ تاکنون را مربوط به سال ۱۳۹۵ دانست و گفت: در سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۳ میلیون دلار صادرات فرش دست باف از استان اصفهان داشته‌ایم و کمترین آن مربوط به سال ۱۳۹۸ به میزان یک میلیون و ۷۸۲ هزار دلار بوده است .

دکتر رسول کوهستانی پزوه بیشترین مقدار وزنی صادرات فرش دست باف طی ۷ سال اخیر را مربوط سال ۱۳۹۳ به میزان ۱۵۶ تن برشمرد واظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ این میزان ۵۴ تن بوده که کمترین میزان طی سالیان اخیر بوده است.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : طی سال‌های از ۱۳۹۳ تاکنون از لحاظ وزنی بین ۳.۴ تا ۱.۲ درصد کل صادرات فرش دست باف کشور را استان اصفهان به خود اختصاص داده و از لحاظ ارزشی سهم استان اصفهان در این مدت بین ۳.۸ تا ۱.۲ درصد بوده است!

وی بیان داشت: در ۷ ماهه امسال میزان صادرات فرش دست باف کشور ۴۲ میلیون ۵۰۷ هزار دلار و به وزن ۲ هزار و ۲۱۶ تن بوده که استان اصفهان یک و نیم درصد از وزن و ۲ و هفت دهم درصد از ارزش کل صادرات فرش دست باف کشور به خود اختصاص داده است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.