نمایشگاه خارجی

بعد از یکسال وقفه بدلیل همه‌گیری کرونا برگزارمی شود:

دوازدهمین دوره نمایشگاه فرش و منسوجات عتیقه در متل کاپری شهر سانفرانسیسکو

از جمعه سوم تا یکشنبه پنجم دسامیر(12-14 آذر 1400)

علیرضا قادری

ساعت 2 بعد ازظهر روز جمعه دوازدهم آذر ماه 1400 نمایشگاه فرش و منسوجات عتیقه (The Antique Rug & Textile Show-ARTS ) در مُتل کاپری (Motel Capri) شهر سانفرانسیسکو به مدت سه روز، با حضور 38 شرکت‌کننده از گوشه و کنار جهان، افتتاح خواهد شد. برگزارکنندگان این نمایشگاه روزهای شنبه و یکشنبه، 13 و 14 آذر را برای بازدید عموم تعیین نموده اند. طی بیش از یک دهه گذشته، ARTS بعنوان رویداد سالانه برجسته، در میان تجار و مجموعه داران به مکانی پیشرو نه تنها در ایالات متحده بلکه در سطحی بین‌المللی برای فرش‌های عتیقه معتبر و منحصربه‌فرد و منسوجات قوم‌نگار تبدیل شده است.

نمایی از متل کاپری، محل برگزاری نمایشگاه (عکس مربوط به دوره های قبل است)

ARTS   نمایشگاهی است که در فضای یک متل در شمال سانفرانسیسکو برگزار می شود. هر یک از شرکت‌کنندگان اتاقی ا ب ان غرفه در اختیار دارد. بر خلاف انتظار، شرکت‌کنندگان حق نصب قالی‌ها و فقالیچه‌ها بر روی دیوار را ندارند. از این رو با نصب آثار روی پانل‌ها و بردهایی که به همراه می‌اورند آنها را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند. از آنجا که فضا ی نمایش این قطعات محدود است، شرکت‌کنندگان در طول ساعات نمایشگاه، از تمامی ظرفیت‌های موجود و ممکن، از کف اتاق، روی میز و تختخواب و حتی نرده‌های بالکن هتل برای ارایه استفاده می‌کنند. این مساله خود به یکی از جاذبه‌ها و ویژگی‌های این نمایشگاه تبدیل شده است. هر روز با پایان کار نمایشگاه شرکت‌کنندگان ناگزیرند قطعات گسترده شده بروی کف ، میز و رختخواب را برای استراحت و امکان گپ و گفت با یکدیگر جمع‌آوری کرده و روز بعد مجددا آنها را برای بازدید پهن کنند. گرچه بیشتر خرید و فروش‌ها در این نمایشگاه بین خود شرکت‌کنندگان است ولی سایر علاقمندان و مجموعه‌داران نیز برای خرید این قطعات خود را به متل کاپری می‌رسانند.

نمایشگاه فرش و منسوجات عتیقه  (ARTS) که تحت نظارت انجمن فرش و منسوجات عتیقه (The Antique Rug & Textile Art Association-ARTAA ) برگزار می‌گردد، در طی این برگزاری سمینارهایی نیز برای کلکسیونرها و کسانی که تازه کار جمع آوری فرش و منسوجات عتیقه را آغاز کرده اند برگزار خواهد کرد.

براساس پروتکل‌های 2021 کووید سانفرانسیسکو، مطابق با مقررات محلی، همه شرکت‌کنندگان موظفند مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهند. در عین حال شرکت کنندگان، غرفه داران و خریداران، باید در داخل متل از ماسک استفاده کنند.

اولین روز برگزاری به شرکت‌کنندگان حرفه‌ای این نمایشگاه اختصاص داده شده و روزهای شنبه 4 دسامبر (از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر) و یکشنبه 5 دسامبر (از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر) ورود برای عموم آزاد و رایگان است

 

در نمایشگاه امسال برخی از بهترین بافته‌های مشهور و خورجین‌های عشایری ایران که اخیراً در کتاب چشم‌انداز عشایری: دستبافته‌های عشایر(Nomadic Visions: Tribal Weavings)  توسط Michael Rothberg  منتشر شده است ارائه می‌گردد. 

برای تماس با برگزارکننده میتوانید از طریق ایمیل artsrugshow@gmail.com  اقدام کنید.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.