گزارش

فعالیت ۲ هزار و ۲۷۰ بانوی سرپرست خانوار در تولید فرش دستباف

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: ۲ هزار و ۲۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار این استان در تولید فرش فعال هستند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

شهرام عابدی افزود: پارسال فرش‌های بافته شده مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ۱۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید و این اعتبار به حساب بافندگان واریز شد.

او تصریح کرد: هم‌اینک ۵۰ درصد از سرپرستان خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان را بانوان تشکیل می‌دهند که سرپرستی ۳۳ هزار خانواده را بر عهده دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: از این تعداد نزدیک به ۲ هزار و ۲۷۰ نفر از زنان سرپرست خانواده مشترک طرح قالیبافی بوده و دار قالی فعال دارند.

عابدی افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین موادِ اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

او گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته توسط حوزه خودکفایی امداد و با برگزاری جلسه استعداد سنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره به چهره، متقاضیان بافت فرش برای مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با تاکید به اینکه قالی‌بافی در استان همدان یکی از مشاغل پرمزیت محسوب می‌شود، عنوان کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش از جمله به فرش بافی، شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تمرکز روی موادِ اولیه تهیه‌شده است.

۱۱۹ هزار و ۵۲ نفر در قالب ۶۱ هزار و ۹۹۴ خانواده استان همدان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
این آمار از نظر خانواری شامل شامل ۱۲ درصد جمعیت استان و از نظر نفری شامل هفت درصد جمعیت استان می‌شود.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.