گزارش

بیانی نو در طراحی فرش با امیرحسین حقیقی

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

امیرحسین صفدرزاده حقیقی دومین فرزند استاد فیض الله خان در 26 خرداد 1359 شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود و از دوران کودکی تحت تاثیر آموزه های پدر به هنر مینیاتور و طراحی علاقه مند شد و به آموختن این رشته هنری پرداخت. او دانش آموخته رشته مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار MBA و فارغ التحصیل کالج KENSINGTON & CHELSEA (KCC) لندن در رشته هنر و طراحی است. حقیقی پس از بازگشت از انگلستان به ایران در سال 1386 شمسی، از آموزه‌های خود در راستای به کارگیری بیانی نوین در صنعت طراحی‌ بهره برد و در زمینه های مختلفی همچون طراحی فرش و طراحی صنعتی فعالیت نمود.

از نمونه آثار برگزیده وی می توان به طراحی مجموعه حوض آسمان اشاره کرده که در سال 1397 لوح تقدیر مرکز ملی فرش را دریافت کرد. طراحی نقشه فرش با الهام از یکی از نقاشی های استاد علی اکبر صادقی،  طراحی فرش ملک دل و همینطور طراحی فرش نور از دیگر آثار ارزنده ی اوست.

امیرحسین صفدرزاده حقیقی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی فرش گفت که خود را ادامه دهنده راه پدر و پدربزرگش می داند و سعی دارد تا با تفکری پیشرو و با بهره مندی از روش های نوین طراحی، هنر فاخر فرشبافی ایران زمین را در عرصه  جهانی به جایگاهی والاتر از آنچه هست برساند و رسالت فرهنگی و هنری خود را در قبال ایران فرهنگی به نحوی شایسته انجام دهد.

وی در پایان گفت « در نوروز 1402 شمسی افتخار این را داشتم که بهمراه برادرانم در رویداد از افسانه تا اصالت شرکت کنیم و تعدادی از آثار خود را به معرض دید هموطنان و بازدیدکنندگان محترم قرار دهیم و امیدواریم که این آثار مورد توجه و نظر آنان قرار گرفته باشد و از تیم اجرایی که با برگزاری این رویداد سعی در اعتلای فرش ایران دارد صمیمانه قدردانی میکنم. »

گفتنی است که فرش لیلی و مجنون که توسط امیرحسین صفدرزاده حقیقی در رویداد از افسانه تا اصالت ارائه شد یکی از ۵ اثری است که وی با استاد علی اکبر صادقی برای تولید آن همکاری هنری داشته است. این فرش در ابعاد 2.20 در 2.30 با 220 خفت یا رجشمار 75 در مدت 2 سال بافته شده است و همه رنگ های آن طبیعی است و مضمونی عاشقانه و اجتماعی در آن بازگو می شود.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.