گزارش

فرش ارمی حاصل انتقال سالها تجربه نسل به نسل

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

فرش رضا ارمی از سال 1312 فعالیت خود را در حوزه تولید فرش دستباف در شهر قم آغاز کرد، و از آغاز تا کنون سعی در توسعه فرش دستباف تمام ابریشم قم با بالاترین کیفیت در بافت و همچنین خلاقیت در طرح و استفاده از رنگ با حفظ اصالت نقوش فرش ایران داشته است.

امروز نسل سوم این خانواده با تکیه بر دهه ها تجربه در هنر صنعت فرش ادامه دهنده راه پدران است و پس از سالها آزمون و خطا و حضور در بازارهای داخلی و بین المللی و ارتباط مسقیم با مصرف کنندگان و طراحان و آشنایی با سلایق آنها، تغییراتی در سبک طراحی و تولید فرش ارمی ایجاد کرده که منجر به دریافت حس زیبایی، سادگی و آرامش و در عین حال شکوه و عظمت از تمامی این طرح ها شده است.

گروه هنری فرش ارمی بر این باور است که  فرش دستباف به عنوان نمادی از هنر، بخش جدانشدنی از دکوراسیون است، از این رو می بایست سلایق تمامی طرفداران فرش دستباف ابریشم به عنوان کالایی نفیس و هنری برآورده شود.

امیرحسین ارمی در حاشیه رویداد از افسانه تا اصالت در گفتگو با کارپتور گفت «جایگاه امروز فرش ارمی حاصل انتقال سالها تجربه نسل به نسل از گذشتگان، استادان، بافندگان، طراحان و دست اندرکاران زحمت کش و همراه این گروه هنری است.  از این رو  ما همواره قدردان و سپاسگزار پیشینیان خود هستیم و به عنوان خدمتگزاران فرش کهن ایران سعی در ادامه و ارتقاء این راه داریم.»

وی در پایان اضافه کرد «رویداد از افسانه تا اصالت اتفاق بسیار خوبی در زمینه فرش بود و من اعتقاد دارم که این رویداد آغازی بود برای اینکه همه در کنار هم سعی کنیم حال فرش ایران را خوب کنیم و امیدواریم که این رویدادها تداوم پیدا کند تا بتوانیم یک تحول بنیادی در نحوه ارائه فرش و ارزش هنری و فرهنگی برای مخاطبان و مشتریان ایجاد کنیم. از برگزارکنندگان رویداد و همه همکاران که مشارکت کردند هم صمیمانه تشکر میکنم.»

در رویداد افسانه تا اصالت از مجموعه آثار فرش رضا ارمی دو تخته قالی از آرشیو این مجموعه به نمایش در آمده است.
قالی تمام ابریشم مرداب، با طرح باغی، با ابعاد 1 متر در 1.48 متر و رجشمار 67، در 20 رنگ تولید سال 1372 فرش ارمی و قالی تصویری و تمام ابریشم ایلیات ، با ابعاد 1.12 در 1.66 متر  و رجشمار 70 در 47 رنگ تولید 1380 این مجموعه هستند.

 

گفتنی است رویداد از افسانه تا اصالت توسط موزه فرش ایران، مجموعه ایران گره و استارتاپ چمروش با نمایش 40 گزیده قالی اصیل ایران در 29 اسفندماه 1401 آغاز بکار کرد و تا 12 فروردین 1402 ادامه یافت.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.