گزارش

فرش پارسه قم عرضه کننده فرش ابریشمی مدرن و مفهومی قم

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

هادی پورجهان موسس برند فرش پارسه قم فعالیت حرفه ای خود را  از سال 1373 در بازار فرش قم بعنوان مرمتکار و تولید کننده فرش های نفیس پشمی و ابریشمی آغاز نموده است. وی تحصیل کرده دانش سرای مقدماتی، دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت فرش می باشد و از سال 1395 در حوزه تولید فرش و مرمت فرش دستباف و همچنین به عنوان مدرس در رشته های مرمت، پرداخت برجسته، تولید، کنترل کیفیت تولید، ارزیابی و قالیشویی فعالیت دارد.

پورجهان علاوه بر فعالیت حرفه ای در بازار فرش ایران در فضای دانشگاهی نیز مشارکت داشته و در چند دوره المپیاد دانشجویی و دانش آموزی بعنوان داور و طراح سوال حاضر بوده است.  وی برنده تندیس مرمتکار نمونه از هفتمین جشنواره گره طلایی استاد رشتی زاده، برگزیده نام آوران و مشاهیر فرش ایران درسال 1400 و عضو کمیته تایید صلاحیت ارزیابان و کارشناسان صادر کننده شناسنامه فرش دستباف ایران می باشد.

هادی پورجهان به گفته خود اولین تولید کننده فرش های ابریشمی مدرن و مفهومی در حوزه جغرافیایی فرش قم است و در حاشیه رویداد از افسانه تا اصالت درگفتگو با کارپتور گفت «در تولید قالی بر آن هستم که علاوه بر احترام به سنت ها و چهارچوب های قالی کلاسیک ایرانی و فراتر از آنها آثاری با کیفیت، خیال انگیز و سرشار از مفاهیم و تعابیر در پرده تولید کنم.»

وی اضافه کرد «رویداد از افسانه تا اصالت اتفاق خیلی خوبی بود و انعکاس دهنده نقش واقعی موزه برای پیوند گذشته با حال و آینده در همکاری با بخش خصوصی بود. من امیدوارم این قدم مقدمه قدم های بزرگتری برای اعتلای فرش ایران باشد و بتوانیم در رویدادهای بعدی مشارکت فعال تمامی مناطق بافندگی فرش در کشور را داشته باشیم.»

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.