گزارش

فرش قشقایی زیر پای بی‌توجهی مسئولان فارس

مدیرعامل شرکت بانو بافت ایلات پارس: 1500 بافنده بانو به دنبال رونق اقتصاد فرش قشقایی

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

مدیرعامل شرکت بانو بافت ایلات پارس گفت: این شرکت تنها شرکت ایرانی فعال در حوزه فرش دستبافت است که با 1500 بافنده بانو مشغول به فعالیت است. علی‌اصغر مصطفوی اظهار داشت: در زنجیره شرکت بانو بافت ایلات پارس از آموزش، نخ‌ریسی، رنگ‌ریزی، متریال، ایجاد دار و...  به همراه نقشه تحویل بافنده می‌شود و یک زنجیره کامل را جهت عرضه محصول در بازار داخلی و خارجی  شکل داده است.

وی با بیان اینکه مجموعه بانوبافت یک سال است که ثبت شرکت شده و عضو کارگروه فرش استان است، افزود: علی‌رغم سابقه طولانی فرش قشقایی فارس، اما به دلیل بی‌توجهی‌ها مغفول مانده و  به دلیل عملکرد ضعیف و بی توجهی مسئولان در استان، فرش‌هایی مثل نایین، قم و اصفهان با سابقه کمتر در بازار جهانی خودنمایی می‌کنند و فرش قشقایی از این قافله عقب افتاده‌است.

مصطفوی با بیان اینکه شرکت بانو بافت ایلات پارس به دنبال برگرداندن جایگاه فرش قشقایی در دنیا است، به رونق بازار فرش قشقایی در صورت رفع تحریم‌ها اشاره‌کرد و گفت: در حال حاضر بانو بافت ایلات پارس دارای یک گالری در یکی از شهرهای آمریکا است و می‌تواند از طریق ترکیه فرش‌ها را ارسال و بازار خوبی را برای این دستبافته ارزشمند ایجا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو شعبه فعال در شیراز داریم و امسال نیز در تهران یک شعبه جدید راه اندازی می کنیم، اظهارداشت: ما در اکثر شهرستان‌های فارس بافنده داریم و محصولاتی چون گبه، گبه ریز بافت، گلیم و گلیم گبه و... را تولید می کنیم.

این فعال عرصه فرش خواستار توجه جدی مسئولان به فرش قشقایی شد و گفت: نباید به فرش با دید صِرف سرمایه‌داری و حلقه نهایی آن نگاه کرد.


مصطفوی در ادامه این نشست خبری به شرکت زنجیره رایمود رایان اسپاد که در زنجیره گیاهان دارویی کار می‌کند و همکاری آن با بانو بافت ایلات پارس اشاره کرد و گفت: اگر کار ما رونق بگیرد بسیاری از افراد در این حوزه مشغول به کار خواهند شد و طبیعتاً آمار بیکاری پایین خواهد آمد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.