گزارش

حضور موفق موند گالری در رویداد از افسانه تا اصالت

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

مراسم اختتامیه رویداد از افسانه تا اصالت روز چهارشنبه 9 فروردین ماه 1402 در سالن آمفی تئاتر موزه فرش ایران با حضور قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و معاونان این وزارتخانه برگزار شد. در این مراسم ضمن معرفی پنج تخته فرش برتر از نگاه بازدیدکنندگان از تمامی تولیدکنندگان و شرکت کنندگان در این رویداد از جمله موند گالری تقدیر بعمل آمد.


منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا

 

مـوند گـالری یکی از مجموعه‌های موفق امین عسلی دانش‌آموخته دکترای رشته معماری دانشگاه هنر کاربردی اتریش است که با شعار «گسترش شیوه‌ی زیست پارسی» به سمت خلق، تولید و به کارگیری محصولاتی می‌رود که در سراسر جهان مبلّغ جنبه‌های حکمی و خِرد فرهنگ ایرانی باشد.

دکتر عسلی معتقد است استفاده از فناوری‌های روز از جمله بلاکچین به منظور تایید اصالت فرش دستباف و ردیابی مالکیت آن می‌تواند فصل نوینی را برای بازاریابی و فروش فرش دستباف ایران بخصوص در بازار جهانی ایجاد کند و بهمین دلیل موند گالری در همکاری با استارتاپ چمروش بتدریج فرش‌های خاص و نفیس تولیدی خود را با فناوری بلاکچین به دوستداران و علاقمندان ارائه خواهد کرد.

 

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا

 موند گالری در رویداد از افسانه تا اصالت چهار قالیچه خاص کشکولی استان فارس را عرضه کرد که بواسطه بکارگیری بهترین مصالح، رنگ‌های خالص گیاهان زاگرس، بافنده‌های هنرمند و ماهر، طرح‌های اصیل و در عین حال نوآورانه، مورد توجه و علاقه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

 گفتنی است این رویداد توسط موزه فرش ایران، مجموعه ایران گره و استارتاپ چمروش با نمایش 40 گزیده قالی اصیل ایران در 29 اسفندماه آغاز بکار کرد و تا 12 فروردین ادامه پیدا کرد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه آشنایی با مکاتب قالیبافی ایران؛ بررسی کاربرد هوش مصنوعی و بلاکچین در اصالت سنجی فرش دستباف، برگزاری کارگاه تجربه توسط تولیدکنندگان در سالن آمفی تئاتر موزه فرش ایران و نیز برگزاری مسابقه روایتگری فرش، از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.