گزارش

نمایش فرش های آذربایجان در واشنگتن در هفته توانمندسازی زنان

آذرخالچه محصولات فرش خیره کننده ای را در واشنگتن به عنوان بخشی از "هفته توانمندسازی زنان در روستاهای آذربایجان" به نمایش گذاشته است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

گزارش: لامان اسماعیلوا

 

به گزارش سرویس اخبار خارجی کارپتور به نقل از آذرنیوز، این هفته در "ماه تاریخ زنان" نمایشگاهی توسط شهردار واشنگتن دی سی، موریل بوزر، برای گرامیداشت سهم زنان در تاریخ جهان و توسعه جامعه مدرن برگزار شد .
این نمایشگاه با موضوع "فرش های آذربایجان" در گالری دفتر اتاق بازرگانی ایالات متحده - آذربایجان (USACC) افتتاح شد.
این رویداد میراث فرهنگی غنی آذربایجان را که بر اساس مهارت‌ها، صنعت و تاریخ خاص هر فرش، با رنگ‌های سنتی، کلاسیک، پاستلی و سبک‌های هنر معاصر طراحی شده است، به نمایش گذاشت.

یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه این واقعیت بود که شهردار موریل بوزر 27 تا 31 مارس را "هفته توانمندسازی زنان روستایی آذربایجان" اعلام کرد.

آذرخالچه در تلاش برای ارائه فرش آذربایجان به جهانیان به تعبیری مدرن و برقراری روابط بین‌المللی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های خارج از کشور، گام بعدی برای ایجاد علاقه فراوان به فرش آذربایجان و سنت‌های قالیبافی در ایالات متحده است.
توافقنامه همکاری بین آذرخالچه و اتاق بازرگانی ایالات متحده - آذربایجان (USACC) منعقد شد.
 USACC که در واشنگتن فعالیت می کند، فرصتی را برای سازماندهی نمایشگاه ها و فروش هایی فراهم می کند که فرش های دستباف اصلی را با نام تجاری Made in Azerbaijan تولید شده توسط Azerkhalcha در واشنگتن و سایر ایالت ها ارائه می دهد.

در افتتاحیه این نمایشگاه، ناتیگ باخیشوف، مدیر اجرایی USACC با ایراد سخنرانی خوشامدگویی، بر اهمیت پروژه در حال انجام برای ترویج هنر فرش آذربایجان تاکید کرد.

امین ممدوف، رئیس هیئت مدیره شرکت آذرخالچه، هنرمند ارجمند هنر، خاطرنشان کرد:  آذرخالچهکه عمدتاً متشکل از زنان است، پیشرو در زمینه اشتغال زنان در مناطق است.

وی شرکت خود را به عنوان یک حامی قوی پیشرفت حرفه ای زنان معرفی کرد که در مناطق، اشتغال، اجتماعی شدن و شهرت شایسته در جامعه فعالیت می کند، به طور مرتب فرآیند آموزش بافندگان جدید را انجام می دهد، مهارت های آنها را بهبود می بخشد و در نهایت فن آوری های باستانی فراموش شده را در مراکز آموزشی و کارگاه ها توسط صنعتگران حرفه ای آموزش می دهد.

علاوه بر فرش‌های به نمایش درآمده، زنان آذربایجانی که آن‌ها را می‌بافند و نیز آثار بافندگان ساکن در مناطق، در نمایشگاه‌های خارجی به‌طور گسترده حضور دارند.

همراه با فرش های ارائه شده در سایر ایالت های ایالات متحده، اطلاعات گسترده و ویدئوهای مختلف در مورد زنان آذربایجانی، قالی بافان ملی و صنایع دستی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه ارائه می شود.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.