'گزارش

رافع: فرش دستباف یزد باید(!!) به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش دستباف یزد بسیار پویاست اما در سیستم دولتی خاموش است، گفت: فرش دستباف یزد باید هرچه سریعتر به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

فرحناز رافع در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و جمعی از تولیدکنندگان اصلی فرش دستباف با تاکید بر لزوم پیگیری ایجاد خوشه فرش برای استان یزد اظهار داشت: البته معتقدیم عامل این خوشه باید کارآمد باشد.

وی با بیان اینکه فرش دستباف یزد پویاست اما در سیستم دولتی خاموش و فراموش شده است، افزود: بنابراین حضور یک عامل کارآمد می تواند فرش دستباف یزد را به جایگاه واقعی خود برساند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش دستباف یزد بسیار پویاست اما در سیستم دولتی خاموش است، گفت: فرش دستباف یزد باید هرچه سریعتر به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند. 

رافع ادامه داد: در صورت ارائه درخواست از استان یزد برای ایجاد این خوشه، به سرعت امور مرتبط با آن پیگیری خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین بر ضرورت راه اندازی مرکز رشد فرش در یزد همچنین راه اندازی کارگزاری فرش در این استان تاکید کرد و گفت: آماده همکاری همه‌جانبه در این زمینه‌ها هستیم.

وی توصیه کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در یزد با موضوع فرش برگزار شود و درخواست‌های تولیدکنندگان به مسئولان دولتی ارائه شود.

رافع همچنین با اشاره به برخی درخواست‌های ارائه شده از سوی تولیدکنندگان فرش دستباف در استان یزد نظیر تبدیل یزد به استان پایلوت شرکت خدماتی فرش، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد شهرک تخصصی قالیشویی فرش و ... بیان کرد: مرکز ملی فرش ایران در همه زمینه ها آماده همکاری و حمایت است.

پی‌نوشت:
من دستور میدهم. پس هستم!! متاسفانه مفهوم مدیر و مسئول در کشور ما فاصله زیادی با با واقعیت خود دارد. حواله به آینده دادن. قول و وعده های بدون پشتوانه و گاه از اساس بی پایه دادن و جالبتر از همه موضع طلبکار و مدعی گرفتن شگردها و شیوه های رایجی است که در نبود یک سیستم نظارتی، افراد بی مایه و ناکارامدی که تمام هنرشان شعار دادن و از بالا به پایین نگاه کردن های بیمارگونه است را بر مصدر اموری نشانده که نه تنها با معیشت، آینده و آبروی افراد بلکه با فرهنگ و آبروی ملت و کشور به سادگی و جسارتی وصف ناپذیر به بازی نشسته اند. وقتی انتخاب افراد برای مصادر و پست های مختلف بدون هیچ ارزیابی و ارزشیابی و احراز صلاحیت انجام می شود پیداست که نظارتی نیز بر اقدامات و رفتارهای سوء آنان نخواهد بود. نگاهی به کارنامه سراسر پرحرفی و و وعده های بی اساس مدیر مرکز ملی فرش ایران و وضعیتی که فرش و دستاندرکاران آن در آن به سر می برند گویای همین نحو انتخاب و عملکردهاست. آیا مخاطب اصلی این "باید بشودها" و "لازم است ها"ی این باصلاح مدیران کسی جز خود ایشان است؟ جالب است که در متن احکام مسولیت اینان با این عبارت از معنا افتاده و مشمئزکننده روبروییم که: "نظر به سوابق و تجربیات ارزنده شما..."!!
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.