گزارش

آمارهای من درآوردی....

رافع: افزایش ۸ درصدی تولید فرش دستباف!!

رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش ۸ درصدی تولید فرش دستباف از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به جهاد اقتصادی به معنای تلاش و تولید گفت: فرش دستباف ایران به عنوان نخستین کالای صادراتی غیر نفتی از سوی ۳ رئیس جمهور آمریکا تحریم شده، ولی تولید کنندگان ما در این عرصه با اتکا به اقتصاد و توان داخلی تولید را افزایش داده اند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون در زمینه‌های مختلف صنایع عمومی از جمله صنایع خلاق ‏و فرش دستباف نزدیک به ۱۱ درصد رشد تولید داشته ایم.

وی افزود: همچنین در حوزه منسوجات و نساجی با بیش از ۱۷ درصد رشد به تولید قابل توجهی رسیده ایم.

رافع: از ابتدای امسال (1401) در حوزه فرش دستباف نزدیک به ۸ درصد رشد تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته ایم و دراین زمینه کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است.

خانم رافع گفت: با اتصال صنعت و سنت به علم و فناوری و تفاهم نامه وزیر صمت با وزارت علوم که زیرمجموعه آن تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری بوده است، ۳ مرکز رشد در حوزه فرش دستباف راه‌اندازی شده است.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران هم اکنون در حال راه اندازی کانون شکوفایی دانش آموزی در هنرستان‌های فرش با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم هستیم.

وی گفت: در راستای این فعالیت‌ها چند شرکت دانش بنیان در حوزه قالیشویی در زنجیره تولید فرش‏، و به ویژه پردازش فعال شده که به تجاری‌سازی رسیده و ۲۰۰ واحد در تثبیت نوع رنگ، تسریع شستشو و کیفیت شستشو از مزایای دانش بنیان‌ها بهره‌مند شده اند.

خانم رافع افزود: با استفاده از بستر علم و فناوری می‌توان کارهای بزرگی را برای صنایع مختلف فرش دستباف انجام دهیم که هم اکنون در حال توسعه آن هستیم.

 

توضیح کارپتور:
رافع در حالی رشد تولید سال  1401 در مقایشه با سال قبل را 8 درصد اعلام کرده که در مصاحبه های بعدی این میزان را 10% بیان کرده است. در خبر دیگری معاون تولید مرکز نیز رشد تولید در این بازه زمانی را 10% اعلام کرده است. وقتی خود رئیس مرکز در دو مصاحبه متوالی دو عدد متفاوت اعلام می کند و معاون وی نیز اعداد مربوط به خود را دارد نتیجه منطقی این است که نه تنها آمارهای مربوط به صادرات - همانگونه که خود رافع در مصاحبه دیگری آنها را غیرواقعی خوانده - مبنای درستی نداشته بلکه میان مدیران دستگاه متولی هم هماهنگی لازم وجود ندارد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.