انجمن علمی فرش ایران

گلایه انجمن علمی فرش به رئیس جمهور در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه فرش 1401

انجمن علمی فرش ایران در تاریخ 14 شهریور با صدور نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور نسبت به برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش تهران اظهار گلایه کرد. انجمن از رئیس جمهور خواسته است تا با صدور دستورات قاطع (!) به مسئولین ذیربط در بازگرداندن فرش ایران به جایگاه اصلی خود نقش آفرینی کند!

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

متن نامه دیرهنگام انجمن علمی فرش ایران به شرح زیر است:

حضور محترم آیت الله رئیسی 
رئیس محترم جمهور 
با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید از 31 مرداد تا 6 شهریور بزرگترین رویداد فرش کشور و جهان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. ان‌شا‌ءالله که گزارشات منصفانه این نمایشگاه به حضرتعالی رسیده و مطالعه کرده باشید. متاسفانه به زعم اکثر دستاندرکاران فرش، بیست و نهمین نمایشگاه فرش هیچ نشانی از ابهت فرش ایران نداشت. بی برنامگی مطلق در برگزاری نمایشگاه از قبیل ساده‌ترین موضوعات مانند ساعت برگزاری نمایشگاه تا مهمترین مسائل نظیر تبلیغات مناسب داخلی و خارجی آن چنان آزاردهنده بود که امکان هرگونه فعالیت مثبت تجاری را از اکثر شرکت کنندگان سلب کرده بود.

انتظار می رفت که در راستای تحقق وعده‌های حضرتعالی در خصوص ایجاد یک میلیون شغل در سال، جنابعالی در این نمایشگاه حضور می‌یافتید و مایه دلگرمی بافندگان، تولیدکنندگان، طراحان، رنگرزان و سایر دست‌اندرکاران فرش شده و در نتیجه، تلاش‌هایی که برای توسعه اشتغال در زمینه فرش صورت می‌گیرد با سهولت بیشتری ببار بنشیند. جای تعجب است در حالی که در سالیان گذشته مقام اول کشورو یا معاون وی نمایشگاه را افتتاح می‌کرد، حتی معاون اول حضرتعالی یا یکی از معاونین شما به این نمایشگاه مهم، که پرچم دوم ایران را به اهتزاز در می‌آورد، وقعی ننهادند. وضعیت تا آنجایی به قهقرا پیش رفت که حتی وزیر صمت، که مسئولیت مستقیم این هنر-صنعت ملی را به عهده دارد، به خود زحمت حضوردر این نمایشگاه را ندادند و این نمایشگاه برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه‌های فرش به صورت کاملا ساده و بی‌اهمیت افتتاح شد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که باید با افتخار تمام در خدمت این هنر- صنعت ملی باشد، با بی‌توجهی نسبی از کنار این نمایشگاه گذشت و به خاطر برخی ملاحظات و مطالبات مالی حداقل پوشش خبری و تبلیغی را داشت. دریغ از بودجه مناسب و کافی برای دعوت از تجار بین‌المللی فرش و انجام تبلیغات به‌هنگام در سطح جهانی! این کمبود بودجه یا بی توجهی بودجه‌ای به این رویداد آن چنان دست مرکز ملی فرش ایران را تهی کرده بود که حتی برنامه‌های عادی سالانه نمایشگاه، نظیر به میدان کشاندن طراحان، رنگرزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان به نمایشگاه و اجرای برنامه‌های قوی و منظم آموزشی را به ورطه فراموشی سپرد.

انتظار می رود تا فرصت باقی است حضرتعالی با رویکرد جدید دستورات قاطع به مسئولین ذیربط صادر نموده و در بازگرداندن فرش ایران به جایگاه اصلی خود نقش و رسالت خود را ایفا فرمایید.

سید جلال الدین بصام 
رئیس انجمن علمی فرش ایران

رونوشت: جناب آقای دکتر مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور برای استحضار 
جناب آقای دکتر پیمان جبلی رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای استحضار 
جناب آقای مسعود میرکاظمی رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه برای استحضار
جناب آقای فاطمی امین وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برای استحضار
سرکار خانم فرحناز رافع رئیس محترم مرکز ملی فرش ایران برای استحضار
اعضای محترم انجمن علمی فرش ایران برای استحضار

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.