آمار و اطلاعات

سهم 5 درصدی کرمانشاه از تولید فرش دستباف کشور

کرمانشاه - معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از پیش‌بینی تولید حدود 110 هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.  

احسان باقرخانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال 54 هزار مترمربع فرش در کرمانشاه بافته شده، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته و اگر شرایط بیماری کرونا نبود رشد بیشتری را هم شاهد بودیم.

 وی برآورد کرد، میزان تولید فرش دستباف استان تا پایان سال به 110 هزار مترمربع برسد و عنوان کرد: فرش بافته شده در کل سال گذشته حدود 100 هزار مترمربع بود و امسال احتمال رشد 10 درصدی را خواهیم داشت.  

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه معتقد است، به جهت اینکه بخشی از بافندگان نیمه اول سال را مشغول به کارهای کشاورزی و دامپروی هستند، به احتمال زیاد روند تولید فرش در نیمه دوم سال بهتر خواهد بود.

باقرخانی از سهم پنج درصدی کرمانشاه در تولید فرش کشور هم یاد کرد و گفت: از نظر تولید فرش جزو 10 استان اول کشور هستیم.  

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد فرش کرمانشاه و خصوصا برند فرش سنقر، تاکید کرد: کرمانشاه دارای 35 نقشه مختص به خود است که کمتر استانی چنین ویژگی را دارد.  

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه از فعالیت نزدیک به 31 هزار بافنده فعال در استان کرمانشاه هم خبر داد و افزود: هم اکنون 140 کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز تولید فرش نیز در استان فعال است.

پی‌نوشت:
منبع: ایسنا . گزارشگر: فاطمه کمانی
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.