اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران –اتفا

تشکل های فرش دستباف برای تبلیغات هزینه کنند

تاریخ انتشار خبر اصلی: 30 شهریور 1393 بهاروند:اتحادیه‌های تولیدی و صادراتی فرش دستباف، خود باید هزینه تبلیغات را بر عهده بگیرند و در انتظار کمک های دولتی نباشند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران گفت: اتحادیه‌های تولیدی و صادراتی فرش دستباف، خود باید هزینه تبلیغات را بر عهده بگیرند و در انتظار کمک های دولتی نباشند.

محمد بهاروند با اشاره به مظلوم بودن فرش دستباف در تبلیغات سازمان صداوسیما، پیشنهاد کرد: بهتر است تشکل ها و اتحادیه‌های فرش دستباف بخشی از هزینه های تبلیغات عمومی برای فرش را بر عهده بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با بیان اینکه یکی از علل افزایش فروش رقبای فرش ایرانی در هند، پاکستان و افغانستان، نیروی کار ارزان است که به سرشکن شدن قیمت تمام شده فرش دستباف و در نتیجه افزایش خرید تاجران خارجی از آنها می‌انجامد، خواستار کم کردن هزینه‌های سربار صادرکنندگان فرش دستباف شد و گفت: در دوره‌ای که مشکلاتی چون تحریم و مشکلات داخلی اقتصاد، قدرت خرید مردم را کم کرده است، دولت باید از صادرکننده فرش دستباف حمایت بیشتری کند.

بهاروند با انتقاد از عدم اختصاص بند یا ماده‌ای در قانون‌های برنامه پنج ساله توسعه اول تا چهارم کشور و تنها وجود ماده ‌واحده‌ای در برنامه پنجم توسعه درباره فرش دستباف، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی چندین مصوبه حمایتی از فرش دستباف داشته که عملیاتی نشده اند.

وی در زمینه شیوه برپایی نمایشگاه بیست و چهارم فرش دستباف ایران در سال آینده با حمایت از هم‌زمانی فروش داخلی و عرضه فرش صادراتی در یک نمایشگاه، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه در صدور ویزای تجار خارجی برای حضور در نمایشگاه باید همراهی بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ستاد فعلی نمایشگاه باید تا زمان تصمیم گیری درباره تغییرات نمایشگاه آتی، به کار خود ادامه دهد، تصریح کرد: فعال بودن این ستاد به معنای مشارکت فعالان فرش و تشکل ها در تصمیم گیری هاست.

 

برای آشنایی بیشتر با اتحادیه مرکزی تعاونی‌های فرش دستباف روستایی اینجا کلیک کنید

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.