میراث فرهنگی

بازگشایی اولین تجارت‌خانه ثبت‌ملی شده آذربایجان شرقی

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی از بازگشایی اولین تجارت‌خانه ثبت‌ملی شده استان در تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تجارت‌خانه نصیرزاده اولین تجارت‌خانه ثبت ملی شده استان بوده و به همت بخش خصوصی مورد مرمت و احیا قرار گرفته است، اظهار کرد: تجارت‌خانه نصیرزاده از جمله تجارت‌خانه‌های مهم تبریز قدیم بود که در آن تجارت تنباکو جریان داشت، این بنای تاریخی به همت بخش خصوصی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان مورد تملک و با نظارت این اداره‌کل و همکاری دانشگاه هنر تبریز طی ۳۰ ماه مورد مرمت، حفاظت و احیا قرار گرفت.

وی ادامه داد: این بنای تاریخی دارای ۶۰۰ مترمربع عرصه و ۸۵۰ مترمربع اعیانی است که اکنون کاربری آن احیا شده و از امروز به عنوان تجارت‌خانه و گالری فرش فعالیت خود را آغاز کرد.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، حمزه زاده افزود: فعالیت تجارت‌خانه‌ها در تبریز قدمتی دیرین دارند که در توسعه آذربایجان و منطقه نقش بسزایی داشته‌اند، احیا مجدد بناها و همچنین کاربری‌ آن‌ها علاوه بر حفظ این مواریث ماندگار، موجب جریان زندگی در این بناهای تاریخی و آشناشدن گردشگران با سبقه اصیل تبریز خواهد شد

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.