میراث فرهنگی

نخستین تجارتخانه ثبت ملی شده آذربایجان‌شرقی بازگشایی شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از بازگشایی نخستین تجارت‌خانه ثبت‌ ملی شده استان در تبریز خبر داد.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 احمد حمزه زاده روز چهارشنبه با بیان اینکه تجارت‌خانه «نصیرزاده» نخستین تجارت‌خانه ثبت ملی شده استان به همت بخش خصوصی مورد مرمت و احیا قرار گرفته است، ادامه داد: تجارت‌خانه نصیرزاده از جمله تجارت‌خانه‌های مهم تبریز قدیم بود که در آن تجارت تنباکو جریان داشت.

وی اضافه کرد: این بنای تاریخی به همت بخش خصوصی  با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان مورد تملک و با نظارت این اداره‌کل و همکاری دانشگاه هنر تبریز طی ۳۰ ماه مورد مرمت، حفاظت و احیا قرار گرفت.

حمزه زاده ادامه داد: این بنای تاریخی دارای ۶۰۰ مترمربع عرصه و ۸۵۰ مترمربع اعیانی است که در حال حاضر کاربری آن احیا شده و از امروز به عنوان تجارت‌خانه و گالری فرش نفیس و تاریخی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: فعالیت تجارت‌خانه‌ها در تبریز قدمتی دیرین دارند که در توسعه آذربایجان و منطقه نقش بسزایی داشته‌اند، احیا مجدد بناها و همچنین کاربری‌ آن‌ها علاوه بر حفظ این مواریث ماندگار، موجب جریان زندگی در این بناهای تاریخی و آشناشدن گردشگران با سبقه اصیل تبریز خواهد شد.

ساختمان تجارتخانه نصیرزاده در خیابان شریعتی شمالی، کوچه نوابی، میارمیار غربی، پلاک ۷ به شماره ۳۳۴۵۰ مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۱ به ثبت رسیده است.

نخستین تجارتخانه ثبت ملی شده آذربایجان‌شرقی بازگشایی شد

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.