نمایشگاه داخلی

فرش دستباف سفیر فرهنگی ایران

رئیس مرکز فرش ایران گفت:صنعت فرش دستباف سفیر فرهنگی ایران در جهان است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

فرحناز رافع در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صنعت و معدن  با اشاره به برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف گفت: اگر ما بخواهیم دیپلماسی اقتصادی را در کشور‌های جهان پیش ببریم با هنرصنعت فرش دستباف می‌توانیم، چرا که سفیر فرهنگی ایران فرش دستباف است.

وی افزود: از ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور را به نام هفته دیپلماسی اقتصادی فرش دستباف نام گذاری کرده ایم و مشارکت بیش از ۵۸ هزار تشکل، واحد صنفی و اتحادیه توانستیم نمایشگاهی را در مساحت ۴۰ هزار متر مربع برگزار کنیم. رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: هم اکنون در این نمایشگاه تولید کنندگان، تجار و صادرکنندگان فرش در کنار شرکت‌های دانش بنیان در ۶۰۰ غرفه به فعالیت پرداخته اند.  وی گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه تاکید بر شعار هفته دیپلماسی اقتصادی فرش دستباف است و از آنجایی که هر کشور را با یک نام و نشان می‌شناسند و ایران را با فرش دستباف که دسترنج هنرمندان زن و مرد ایرانی به خصوص در روستا‌ها و دیگرنقاط کشور شناخته می‌شود.

گزارش ویدیویی مصاحبه با رئیس مرکز ملی فرش ایران-بخش اول

به گفته رافع دیپلماسی اقتصادی کشور می‌تواند با این هنر صنعت در جهان پیش برود. وی با اشاره حمایت‌های دولت سیزدهم از هنر صنعت فرش گفت: در دولت سیزدهم موفق شدیم که ۵ نمایشگاه را با حضور ۵ رئیس جمهور از کشور‌های مختلف برگزار کنیم که باعث شده مبادلات تجاری و اقتصادی ما به خصوص در حوزه صنعت فرش توسعه دهیم.

گزارش ویدیویی مصاحبه با رئیس مرکز ملی فرش ایران- بخش دوم

رافع تاکید کرد:مدیریت دانش جهانی فرش دستبافت در ایران است و فرش دستباف بیش از سه هزار سال قدمت دارد و در ایران هم قدمتی دیرینه دارد و به عنوان دانشی بی بدیل است. وی با اشاره به جایگاه فرش ایران در جهان تاکید کرد:هنوز جایگاه فرش ایران در جهان همچنان اول است گرچه در سایت تردمپ (Trade Map) و یوآن به لحاظ ارزشی جایگاه ما را سوم نشان می‌دهد، اما آن‌ها فرش‌هایی را که می‌بافند قیمت بالایی برای آن در  نظر می‌گیرد. این در حالی است که به دلیل مشکلاتی مثل تعهد ارزی و تحریم آمریکا و اروپا بر ایران مجبور هستیم فرش هایمان را با قیمت پایین تری اظهار کنیم و از مبادی دیگری خارج شود که این امر اقتصاد پنهانی است که در فرش وجود دارد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف از ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.