فرش در ایران

فرش بزرگان ایل بختیاری

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

بنام خرد بخش بخرد نواز 
اثر نفیس و ارزنده پیش روی، دست بافت هنرمند کرمانی در شهر بروجن  بختیاری از مجموعه بی همتای فرش موزه بهارستان تهران است که برای نخستین بار به میهمانی دیدگان مردم هنر دوست ایران آمده است.
شعر نکونام شیخ اجل، سعدی شیراز، خط نستعلیق و نگارگری هنرمندان نامی کشور که مزین به تصویر چهل و پنج نفر از موثرین متأخر قوم سه هزار ساله بختیاری است و در بین این بزرگان نام سردار اسعد بختیاری  فاتح تهران بعنوان مشروطه خواه  و صمصام السلطنه نخست وزیر دو دوره ی مشروطیت  برای همگان آشناتر می باشد.  

فرش بعنوان برجسته ترین عنصر هویتی ایرانی در بین جهانیان زبان زد، بوده و هست و تجلی همه ی هنرهای ایرانی و سمفونی پایداری مردمان سخت کوش و آزاده این کهن دیار آریایی می باشد. 

صاحبان اصلی فرش دست بافت ایران، سرزمین ماندگار، روز یکم شهریور را  همچون سنت هرساله که به میهمانی دیدگان ایرانیان  در نمایشگاه فرش می آیند، این روز را سرآغاز نامی جاودان بعنوان روز ملّی فرش دست بافت دانسته و نه تنها هفته نخست شهریور که ماه شهریور را ماهی برای تجلیل از همه ی تلاشگران این عرصه بر می شمرند  و داشتن  روزی اختصاصی بنام فرش دست باف ایرانی  را زیبنده این هنر والای ملی و مردمی بر می شمرند.

فرزانگان ایران اهورایی جاویدان

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.