گزارش

معاون استاندار گلستان:

صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ظرفیتی برای توسعه پوشش بیمه در گلستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  ظرفیتی برای حل چالش اجتماعی در حوزه بیمه به شمار می رود و در این استان می توان از آن برای توسعه پوشش بیمه‌ای به خوبی استفاده شود.

سید محمد دهنوی روز یکشنبه در  نشست ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان افزود : صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان باید با برنامه ریزی و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط در تحقق سهم‌ پوشش بیمه ای خود را بیشتر  آماده کند .
وی گفت : با توجه به این که پنج دهک جامعه در گلستان، از اقشار کم درآمد هستند صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان می تواند سهم بسزایی با گسترش پوشش خدمات در کمک به این دهک ها داشته باشد. 

وی در حوزه پوشش بیمه قالیافان استان گفت : توجه به این موضوع در سفر رییس جمهور به استان تاکید شده و باید با جدیت مشکل این قشر تولید کننده  پیگیری شود.
دهنوی بر لزوم هماهنگی دستگاهها برای رفع موانع  گسترش پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و تبیین آن برای جامعه‌ تاکید کرد.

صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ظرفیتی برای توسعه پوشش بیمه در گلستان است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر گلستان نیز گفت :  جامعه هدف پوشش بیمه ای این صندوق در استان ۳۵۱ هزار نفر بوده که ۲۰درصد آن زیر پوشش قرار گرفته اند .
دانیال پولادوند افرود: امسال هم سهمیه در نظرگرفته برای پوشش بیمه در استان ۲۳ هزار و ۴۸۳ نفر است که می توان با همکاری دستگاه های مرتبط به دو برابر افزایش داد .
وی خاطر نشان کرد:رفع موانع گسترش پوشش بیمه جامعه هدف توسط این صندوق در استان بسیار ضروری است که در این راستا همراهی فرمانداران و مسوولان دستگاه های مرتبط ضرورت زیادی دارد.
وی خواستار همراهی دستگاههای مرتبط در افزایش پوشش جمعیت در  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان شد .
در این نشست مسوولان دستگاههای شرکت کننده در نشست خواستار پوشش قالی بافان ، فعالان صنایع دستی، افزایش خدمات صندوق از جمله لحاظ دفترچه  درمانی و تبیین صندوق بیمه در جامعه تاکید کردند .
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۴ با هدف اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در پوشش اقشار جامانده از بیمه اجتماعی تشکیل شد.
شرایط سنی افراد برای پوشش بیمه در این۰ صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و ۱۳ گروه از جمله روستاییان، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، اعضای نظام مهندسی کشاورزی، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، فعالان هنرهای دستی، اعضای دامپزشکی و قالیبافان مشمول این طرح قرار دارند.
 امسال  سهم‌ پرداخت بیمه اجتماعی در این صندوق برای هر فرد زیر پوشش از سقف ماهانه ۵۰۰ هزار ریال آغاز شد و تا یک میلیون و ۳۳۰ هزار ریال ادامه دارد.
مطابق گزارش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان،  حدود ۶۰ کارگزار با این صندوق در استان برای پوشش بیمه افراد همکاری دارد.

در استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت وجود دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.