مواد اولیه

استاندار گیلان:

تاثیر واردات ابریشم چینی بر کاهش کیفیت فرش ایران

استاندار گیلان، ابریشم چینی وارداتی را نامرغوب دانست که بر کیفیت بافت فرش ابریشمی داخلی تاثیر می گذارد و عنوان کرد: برای رقابت پذیری فرش ابریشمی کشور در دنیا نیاز است توتستان ها را گسترش دهیم و نوغانداری را رونق ببخشیم.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

اسدالله عباسی در نشست مدیران گیلان با نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم حفاظت از تالاب انزلی، گفت: برای نجات تالاب انزلی باید فاضلاب هایی که به این اکوسیستم وارد می شود را ساماندهی کنیم.

وی افزود: در قبال تالاب انزلی باید  وظایفمان را درست انجام دهیم.

استاندار گیلان ادامه داد: در حال حاضر بهره وری میزان آب ما بسیار پایین است و امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داشتیم، اما فقط ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داریم.

عباسی با بیان اینکه شیوه فعلی مصرف هدررفت آب را کم نمی کند، گفت: انتظار داریم دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در آبرسانی و مکانیزاسیون و بهسازی شالیکوبی ها و دیگر زنجیره های کشاورزی باید کارهای جدیدی انجام شود تا هزینه تولید برنج را کاهش دهیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: در حال حاضر از حداکثر ظرفیت ها استفاده نمی کنیم و این امر موجب می شود که قیمت این محصولات مرتب افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: در بخش وارادت نخ ابریشمی از چین باید توجه داشته باشیم و باید در داخل ابریشم خوب تولید کنیم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

عباسی ابریشم چینی وارداتی را نامرغوب دانست که بر کیفیت بافت فرش ابریشمی داخلی تاثیر می گذارد و عنوان کرد: برای رقابت پذیری فرش ابریشمی کشور در دنیا نیاز است توتستان ها را گسترش دهیم و نوغانداری را رونق ببخشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: طرح های نادرست آسیب جبران ناپذیر به بخش تولید می زند و باید در ارائه طرح ها و برنامه ها دقت کنیم.

وی یادآور شد: در بخش شیلات گیلان نیز ضعیف عمل شده و فقط از ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصدی دریای خزر در حوزه شیلات استفاده می کنیم.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.