میراث فرهنگی

استاندار مطرح کرد

احیای فرش اعتماد قزوین در دستور کار مسئولان

استاندار قزوین در خصوص چگونگی روند احیای فرش اعتماد قزوین اظهار کرد: میراث فرهنگی و صمت پیگیر احیا برند کهن فرش قزوین هستند ولی این موضوع باید به دست خود صنعتگران اتفاق بیفتد و دولت در این مسیر حمایت و تسهیلگری خواهد کرد. 

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

محمدمهدی اعلایی عصر دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برپایی نمایشگاه در تمامی صنایع می‌تواند در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ظرفیت‌سازی کند و نمایشگاه فرش در استان هم با همین رویکرد برگزار شده است.

وی افزود: فرش در ایران هم به دلیل خاستگاه جغرافیایی خود که در دنیا حرف برای گفتن دارد و هم بابت ظرفیت اشتغال باید احیا شود و باید بتوان زمینه افزایش درآمد، اشتغال و صادرات آن را فراهم کرد.

استاندار قزوین عنوان کرد: استان قزوین پیشینه خوبی در تولید فرش دارد و ارتقای سطح تولید آن می‌تواند باعث تقویت اقتصادی استان شود و  دولت در این مسیر تولیدکنندگان را حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص چگونگی روند احیای فرش اعتماد قزوین اظهار کرد: میراث فرهنگی و صمت پیگیر احیا برند کهن فرش قزوین هستند ولی این موضوع باید به دست خود صنعتگران اتفاق بیفتد و دولت در این مسیر حمایت و تسهیلگری خواهد کرد

این مسئول بیان کرد: دولت سیزدهم در زمینه تولید فرش در راستای مشاغل خانگی اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است و آماده پرداخت تسهیلات در این زمینه هستیم

اعلایی در پایان گفت: استقبال از این نمایشگاه خوب است و نشان می‌دهد که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فرش به بازار قزوین حس خوبی دارند.

 

پی‌نوشت:
میراث فرهنگی و صمت پیگیر احیا برند کهن فرش قزوین هستند
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.