'گزارش

ادعای تازه رییس مرکز ملی فرش:

فعالان در عرصه فرش، یک‌دهم جمعیت کل کشورند!!

رییس مرکز ملی فرش ایران، با بیان اینکه جامعه بزرگ فعالان در عرصه فرش، در حدود یک‌دهم جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: در این دولت مردمی در حوزه زیرساخت‌های هنر صنعت فرش حرکت‌های بزرگ و مثبتی شروع شده است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

فرحناز رافع در جلسه کارگروه فرش ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که در تیمچه بزرگ بازار قم برگزار شد، افزود: رییس جمهور نیز بر این مساله اهتمام دارد تا بستری فراهم شود و ضمن تثبیت این اکوسیستم، زیست‌بوم فرش دستباف ایران را گسترده‌تر کنیم، چرا که دست‌اندرکاران فرش دستباف در اقصی نقاط کشور فعالیت دارند.

وی با تاکید بر ورود جوانان به عرصه فرش دستباف در کل کشور خاطرنشان کرد: ۱۹۱ هزار نفر در صنایع جانبی فرش مشغول به فعالیت هستند.

رافع با بیان اینکه فرش دستباف صنایع جانبی متعددی دارد، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: می توان از شرکت های دانش بنیان در عرصه های گوناگون مرتبط با فرش دستباف بهره برد.

رییس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: برای نخستین بار روز ملی فرش (۲۰ خرداد) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به همت و تلاش دولت مردمی و همه دست اندرکاران عرصه فرش ثبت شده است.

رافع با اشاره به اینکه فرش دستباف قم، فرشی جهانی است، اظهار داشت: از مسئولان استان قم می خواهم که نوع نگاهشان به این کسب و کار، نسبت به سایر کسب و کارها متفاوت باشد.

وی افزود: بسیاری از بافندگان و تولید و صادرکنندگان فرش دستباف ابریشم قم در ۲۰ استان دیگر کشور، درگیر فرش دستباف قم هستند، از این رو لازم است که مسئولان استان قم، نگاه ملی نسبت به این هنر صنعت (فرش دستباف) داشته باشند.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت فرش دستباف ایران تصریح کرد: فرش دستباف، سفیر فرهنگی ایران در خارج از کشور است، اِلمان هایی در فرش دستباف کار شده که بیانگر اعتقادات دینی و مذهبی ماست.

رییس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: برای ارتقای جایگاه رفیع فرش دستباف ایران در جهان همه باید تلاش کنند.

 

رافع: به دنبال این هستیم که دیپلماسی فرهنگی ـ اقتصادی فرش دستباف ایران برای صلح جهانی با کمک دست اندرکاران این هنر صنعت که در راستای دین مبین اسلام است، نهادینه کنیم!

وی با قدردانی از اتحادیه بافندگان تولیدکنندگان و فروش فرش دستباف استان قم به خاطر مسئولیت پذیری اجتماعی گفت: یکی از سنت های دیرینه ما وقف و زکات است و این اتحادیه حدود ۴۰۰ میلیون تومان به جمعیت هلال احمر هدیه کرده است.

وی با بیان اینکه فرش دستباف ایران، پس از نفت ناجوانمردانه مورد تحریم قرار گرفته است؛ گفت: تحریم فرش، نه به خاطر ارزش دلاری آن، بلکه به خاطر میزان و گستره اشتغال آن در سراسر ایران است.

رییس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا، هنرمند و هنردوست را تحریم نمی کنند، اما هنرمندان فعال در حوزه فرش دستباف را تحریم ظالمانه کردند. 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.