'گزارش

ضرغامی فرش را به خانه‌اش برمی‌گرداند؟

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ۴۴ هزار نفر از فعالان صنایع‌دستی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، از مذاکرات و بررسی‌ها برای بازگرداندن فرش به خانه اصلی‌اش خبر داد.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه سفر به غرب استان مازندران، در بازدید از طرح‌های نیمه‌کاره گردشگری این منطقه، با تبریک روز جهانی صنایع‌دستی، اظهار کرد: «صنعت فرش یکی از مصادیق بارز صنایع‌دستی است که در سال‌های اخیر با مجوزات قانونی این صنعت به حوزه صمت منتقل شد؛ البته اخیرا گفت‌وگوهایی برای بازگشت صنعت فرش به خانه اصلی خودش صورت گرفت که نیاز به بررسی دارد تا تصمیم نهایی اخذ شود.» 


فرش، یکی از کالاهایی که در عین فرهنگی بودن، در مقایسه با سایر تولیدات در حوزه صنایع دستی بیشتر و بیشتر رنگ اقتصادی دارد و
بر روی ابعاد اقتصادی آن در سیاست‌گذاری‌ها تمرکز می‌شود؛ اما این نگاه چقدر درست است و چقدر باید نگاهمان در حوزه فرش اقتصادی باشد؟

با روی کار آمدن سیدعزت الله ضرغامی، طرح جداسازی مرکز ملی فرش ایران از وزارت صمت و پیوستن آن به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد. این طرح که در اردیبهشت ماه امسال از سوی رییس مرکز ملی فرش منتفی اعلام شده بود، حالا بار دیگر با تاکید جدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر بازگشت مرکز ملی فرش به این وزارتخانه، منتفی و تمام شده به نظر نمی‌رسد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.