گزارش

فروش ۱۵۸ میلیارد ریالی فرش بانوان مددجو در بازار‌های داخلی و خارجی

فرش دستباف بانوان مددجوی خراسان جنوبی ۱۵۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رسید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: بانوان سرپرست خانوار این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۳۲ تخته فرش به متراژ ۴ هزار و ۸۲۱ متر مربع  تولید کردند.

علی اکبر نخعی با بیان اینکه استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها بصورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و موادِ اولیه مورد نیاز توسط این نهاد طرح راه اندازی می‌شود.

وی گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهانه و بصورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی زیرپوشش این نهاد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی موادِ اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

نخعی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، گفت: بیشتربافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تامین موادِ اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دور‌های مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.