فرش در جهان

104 کودک کارگر قالی‌باف تنها در دو بخش ملامچی نپال

به گزارش بخش اخبار خارجی سایت اطلاع رسانی فرش ایران به نقل از Khabarhub،

104 کودک کار تنها در بخش های 7 و 8 شهرداری ملامچی نپال پیدا شده اند. 100  نفر از این کودکان دختر و 4 نفر آنان پسر هستند.

این بررسی از مطالعه انجام شده توسط مرکز خوداتکایی زنان نشان داده شده است. پنجاه و دو درصد از کودکان کارگر بین 9 تا 14 سال سن دارند، در حالی که سایرین متعلق به 15 تا 18 سال هستند. علاوه بر این، 15.85 درصد از کل کودکان کار خارج از مدرسه هستند. بقیه آنها صبح و عصر در صنعت فرش کار می کنند و در طول روز به مدرسه می روند.

این مطالعه افزود، با این حال، آنها به طور منظم در مدرسه حضور نداشته اند. این مرکز روز چهارشنبه گزارش مطالعه را در ملامچی عمومی کرد. با این حال، کودکان کار در کوره های آجرپزی شرکت نداشتند. به گفته افسر ارزیابی و نظارت در مرکز، دهروبا ساپکوتا، اکثر کودکان کار درگیر در قالی‌بافی از بخش‌های 7 و 8 بودند. علاوه بر این، اکثر صنایع فرش که در مقیاس کوچک در خانه اداره می شوند، در شهرداری ها یا سایر ارگان های ذیربط ثبت نشده اند.

تانکراج گیری، رئیس بخش، اذعان می کند که حتی دفتر بخش نیز سابقه ای در این مورد ندارد.

این مطالعه همچنین نشان داد که کودکانی که در کارخانه‌های قالی‌بافی کار می‌کردند از کمردرد و چشم درد رنج می‌بردند. حتی برخی از آنها مشکلات روانی را گزارش کردند.

اگرچه قانون به کودکان زیر 14 سال اجازه کار کودکان را نمی دهد، اما خود والدین این اجازه را می دهند.

در این گزارش آمده است که 61 درصد کودکان کار با مشکلات مالی در خانه مواجه بوده اند و 39 درصد به دلیل فشار والدین به آن مشغول بوده اند. به همین ترتیب، 47 درصد از آنها از دستمزد روزانه خود اطلاعی ندارند، در حالی که والدین 87 درصد کودکان کار، دستمزد فرزندان خود را دریافت می کنند. آنها مجبورند از دو تا 10 ساعت در روز کار کنند. 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.