نمایشگاه خارجی

نمایشگاه فرش های جمهوری آذربایجان در مسکو

فرش های آذربایجان - نگاهی نو، عنوان نمایشگاهی است از مجموعه رویدادهای فرهنگی به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه

به گزارش بخش اخبار خارجی سایت اطلاع رسانی فرش ایران به نقل از  AZERTAC ، مجموعه رویدادهای فرهنگی به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه با حمایت بنیاد حیدر علی اف از 21 فوریه تا 1 مارس در مسکو برگزار می شود.

نمایشگاهی از آثار طاهر صلاحوف هنرمند خلق آذربایجان با عنوان «آثار مجموعه گالری ترتیاکوف» در گالری نیو ترتیاکوف در قالب «روزهای آذربایجان در مسکو» برگزار می شود.

نمایشگاه دیگری با عنوان "فرش های آذربایجان - نگاهی نو" در غرفه "آذربایجان" در نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی در مسکو به نمایش گذاشته می شود. همچنین در غرفه «آذربایجان» طرح ادبی «از دهان به دهان» برگرفته از شعر «هفت زیبایی» شاعر بزرگ آذربایجانی(!!) نظامی گنجوی اجرا می‌شود.

شامگاه 22 فوریه، کنسرت گالا با عنوان "ستاره های موسیقی آذربایجان در صحنه مسکو" روی صحنه تئاتر موزیکال اپرای هلیکون برگزار می شود. در این کنسرت که به رهبری فواد ابراهیم اف، هنرمند ارجمند آذربایجان، رپرتواری از آثار آهنگسازان آذربایجانی و روسی با اجرای جیلا سیدوا، دینارا علیوا، الچین عزیزوف، الوین گانیف، مراد آدیگوزل زاده، صاحب پاشازاده، شهریار ایمانوف و یوسف عیوضوف اجرا می شود.

پی‌نوشت:
نبود برنامه مدون فرهنگی و هنری خصوصا در حوزه فرش دستباف باعث شده تا جای قالی ایرانی در فضاهایی که به سهولت و سادگی امکان طرح و معرفی دارد خالی مانده و از دست برود. این غفلت فرهنگی تا جایی است که کشور آذربایجان در نبود نظارت و اقدام هوشمندانه دستگاه های عریض و طویل متولی فرش و فرهنگ نظامی گنجوی را شاعر شاعر ملی جمهوری آذربایجان معرفی کنند
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.