گزارش

تولید سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع انواع فرش دست بافت در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

غلامرضا بابایی در این زمینه با بیان اینکه بیش از ۷۲ هزار نفر در حوزه فرش دست بافت در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: در این استان سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع انواع فرش دست بافت تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۹ هزار قالیباف در استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده می‌کنند.

بابایی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر از مزایا و خدمات بیمه تأمین اجتماعی و حدود شش هزار نفر نیز از خدمات بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بهره مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: در این استان علاوه برتولید فرش دست بافت در کارگاه‌های خانگی، ۲۲۷ کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز و هفت مجتمع بزرگ قالیبافی فعال است.

بابایی گفت: شهرستانهای تکاب و خوی مهمترین قطب‌های تولیدفرش استان بوده و در کنار آنها فرش دست بافت در شهرهای بوکان، شاهیندژ، میاندوآب، مهاباد و ارومیه نیز تولیدمی شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان در حوزه قالیبافی، برای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان هم در راستای ایجاد درآمدزایی درحین گذراندن محکومیت و هم پس از آزادی تفاهمنامه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن حمایت از زندانیان استان امضا شده و در مرحله اجرایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال تسهیلات خوبی برای توسعه و تجهیزات کارگاه‌های قالیبافی و در نظرگرفته شده است که در مرحله نهایی و ابلاغ قرار دارد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.