نمایشگاه داخلی

چشم نوازی فرش دستبافت کلاردشت در نمایشگاه بین المللی فرش مازندران

درخشش فرش دستبافت اثر دست بانوان کلاردشتی در اولین نمایشگاه دستاورد‌های جهادی کشور چشم‌های بسیاری از دوستداران فرش را به خود خیره کرد.

درخشش فرش دستبافت هنر کهن و اثر دست بانوان کلاردشتی در اولین نمایشگاه دستاورد‌های جهادی کشور چشم‌های بسیاری از دوستداران فرش را به خود خیره کرد؛ و هنرمندان، عکاسان و عده‌ زیادی را برای باف و یادگیری به این غرفه کشاند.

حمید مشعشیی مسئول و مدیر غرفه فرش کلاردشت گفت: معرفی و احیای فرش این میراث گرانبها وایجاد بازار هدف به منظور رونق اقتصادی بافندگان شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین دلایل شرکت در این نمایشگاه بود.

کامران پولادی فرماندار کلاردشت نیز گفت: اقدامات زیادی در سطح استان و شهرستان برای احیای این هنر انجام دادیم و با حضور و حمایت از غرفه داران فرش کلاردشت مسلما گامی بزرگ برای معرفی این هنر برداشته ایم.

سردار سپهر رییس انجمن مدیریت جهادی کشور نیز ضمن بازدید و تقدیر از غرفه داران فرش کلاردشت اظهار داشت: توجه و اولویت گروه جهادی کشور به مسائل و برنامه‌های نقاط دور افتاده که پتانسیل‌های خوبی در این حوزه برای ایجاد اشتغال دارند خواهد بود تا بتوانیم ایجاد اشتغال نموده و رونق اقتصادی پایدار به روستا‌ها در سراسر کشور بدهیم.

شایان ذکر است مسئولین کشوری زیادی از غرفه فرش کلاردشت بازدید کردند که امیداست برای احیای این هنر کهن اقدامات شایسته انجام پذیرد و این هنر بانوان کلاردشتی به فراموشی سپرده نشود.

 

پی‌نوشت:
نمایشگاه فرش و تابلوی فرش‌های دستباف با شعار هرخانه ایرانی با یک فرش دست بافت ایرانی، با ارایه ۴ هزار قطعه فرش، ۲ هزار تابلوفرش دستباف و هزار قطعه گلیم و گبه از 27 تا 30 بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در قائم شهر برگزار گردید
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.