گزارش

فرش‌های ابریشم همدان برای شستشو به قم و تبریز ارسال می‌شود

رئیس اتحادیه فرش فروشان همدان گفت: شور صنعتی فرش ابریشم استان همدان ضعیف بوده و اکثریت فرش‌های ابریشم استان برای شستشو به استان های قم و تبریز ارسال می‌شود.

سیدمحسن قشمی از افزایش ۱۰ درصدی شستشوی فرش در قالیشویی‌های شهرستان همدان خبر داد و  اظهار کرد: نرخ نامه شستشوی فرش به قالی شویی‌های سطح همدان در ابتدای سال اعلام شده اما به دلیل گرانی موادِ اولیه شستشوی فرش و نیز افزایش دستمزد کارگر درخواست افزایش ۱۰درصدی را به اداره صمت استان ارائه داده‌ایم که هنوز جواب داده نشده اما فعلا مجوز افزایش ۱۰درصدی را داده اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ واحد قالیشویی دارای پروانه کسب در شهرستان همدان افزود: در حال حاضر هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌های دارای پروانه کسب سطح شهرستان همدان متری ۱۳ هزار و ۵۰۰تومان، هر متر فرش دستبافت بسته به نوع آن بین ۲۴ تا ۴۱ هزار تومان،هر متر موکت شش تا هفت هزار تومان شستشو می‌شود.

قشمی با بیان اینکه متاسفانه شور صنعتی فرش ابریشم در استان همدان ضعیف است ،خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر متر فرش ابریشم بالای ۵۰هزار تومان در استان شستشو می‌شود که به دلیل ضعیف بودن صنعت شور فرش ابریشم استان از شهروندان درخواست داریم حتی الامکان شستشوی فرش ابریشم خود را در استان انجام ندهند.

وی در ادامه تصریح کرد: به کلیه همشهریان که قصد اخذ خدمات از قالیشویی‌ها را دارند توصیه می­‌شود برای اطلاع و حصول اطمینان از مجاز بودن این واحدها، به صورت تلفنی یا حضوری وضعیت واحدهای قالیشویی مورد نظر را از اتحادیه فرش فروشان و قالی‌شویان شهرستان  استعلام بگیرند.

قشمی همچنین گفت: همشهریان در هنگام مراجعه به این واحدها حتماً درخواست رسید رسمی و در پایان نیز درخواست صورتحساب رسمی کنند و در نظر داشته باشند که ثبت دقیق نام، نشانی و تلفن واحدصنفی و همچنین مشخصات کالا و خدمات مورد تقاضا، به همراه درج قیمت در رسید و فاکتور الزامی است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.