گزارش

ابتکار یک دبستان آمریکایی در آموزش ریاضی:

پروژه فرش جادویی ریاضیات، فرهنگ جهانی را ادغام می کند

به گزارش سرویس خارجی کارپتور به نقل از  BELLEFONTAINE EXAMINER، یک مدرسه ابتدایی برای آموزش دروس ریاضی با استفاده از قالی های ایرانی و قفقازی،  با اقدامی ابتکاری علاوه بر آموزش جذاب تر، تلاش کرد تا موجب آشنایی دانش آموزان با فرهنگ سایر جوامع گردد. این اقدام ابتکاری و نظایر آن می تواند در کلاس های آموزشی مدارس داخلی علاوه بر شیرین کردن ساعات آموزش موجب آشنایی بیشتر دانش آموزان با هنر و صنایع دستی کشور از جمله فرش دستباف شود. با این هدف خبر EXAMINER را برای مطالعه شما عینا منتشر می کنیم:


دانش‌آموزان بنجامین لوگان در کلاس چهارم بروس اسمیت در مدرسه ابتدایی بنجامین لوگان اخیراً در یک «قالی سواری جادویی» شرکت کردند و فرهنگ، هنر و ریاضیات جهان را در یک پروژه عملی بررسی کردند.

دانش آموزان دانش خود را در مورد محیط و مساحت فرش های دستباف شرقی به کار بردند و یاد گرفتند که قدمت فرش ها به بیش از 2000 سال می رسدفرش ها در کارگاه های خانگی، روستاها و کارخانه ها تولید می شوند.

اکثر فرش‌هایی که مورد مطالعه و اندازه‌گیری قرار گرفتند در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در منطقه‌ای از ایران (فارس) تا قفقاز تولید شده اند.

دانش آموزان به صورت گروهی برای تعیین محیط و مساحت فرشی که به آنها اختصاص داده شده بود، کار کردندسپس یاد گرفتند که چگونه با اندازه گیری تعداد گره ها در هر سانتی متر، گره شماری کنند.

این تعداد گره برای تعیین تعداد گره ها در هر متر مربع افزایش یافتسپس تعداد گره های فرش خاص آنها محاسبه شدتعداد گره ها از حدود 100000 تا بیش از 400000 بود که هر گره با دست زده می شدبه سرعت مشخص شد که چگونه یک فرش ماه ها یا سال ها طول می کشد تا تولید شود.

ویژگی های طراحی این کفپوش ها تا حد زیادی هندسی استچالش بعدی دانش‌آموزان شناسایی عناصر طراحی پیچیده‌تر بود که می‌توانستند به اشکال ساده‌تر تجزیه شوند.

با استفاده از فرمول هایی مانند فرمول هایی برای تعیین مساحت مثلث یا ذوزنقه، می توان مساحت اشکالی را که طرح فرش را تشکیل می دادند محاسبه کرد.

کارتر احساس کرد که انجام این کار به او کمک کرد تا "واقعا بداند محیط و مساحت چیست". همکلاسی هارلی که به این فعالیت پنج ستاره داد از سن قالیچه ها تعجب کرد.

ایوری این طرح ها را دوست داشت و دوست داشت در مورد آنها بیشتر بداند در حالی که رابی و جنا از یادگیری محل وید فرش ها و نحوه بافته شدن آنها لذت می بردند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.