گزارش

در سایه بی توجهی اتفاق افتاد:

سر درآوردن فرش ماشینی وسط نمایشگاه فرش دستباف مشهد!!

دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد در تاریخ نهم دیماه در محل نمایشگاه های بین المللی این شهر با حضور 25 شرکت کننده افتتاح شد. همزمان با این رویداد، نمایشگاه  "طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگها" با حضور متجاوز از 80 شرکت داخلی و خارجی ! در فضایی دو برابر فرش دستباف گشایش یافت.
در طول برگزاری این نمایشگاه کمترین اطلاع رسانی از سوی برگزارکننده انجام شد. مهمترین اقدام انجام شده همکاری ای است که سایت اطلاع رسانی فرش ایران بصورت رایگان با نشر خبر و درج آگهی، با هدف کمک به دستاندرکاران، تولیدکنندگان و تجار انجام داده است.
در این میان یکی از غرفه های این نمایشگاه علاوه بر ارایه فرش های ماشینی در محل برگزاری، اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی نمود. گزارش های رسیده حاکی از نارضایتی بازدیدکنندگان و خصوصا شرکت کنندگانی است  که در این شرایط سخت اقتصادی در ازای هر متر غرفه بیش از 300 هزار تومان اجاره پرداخت کرده اند.

اعتراض شرکت کنندگان ابتدا با انکار برگزارکننده روبرو شد ولی با ادامه اعتراضات و ورود مخملی، ریس اتحادیه فرش مشهد و پیگیری عامل توسعه شبکه ملی دستبافته های داری و دستگاهی، غرفه مذکور تعطیل شد. پیگیری مستقیم سایت اطلاع رسانی فرش ایران از مجری نیز ابتدا با انکار ایشان روبرو شد در نهایت هم اعلام کردند که از این اقدام بی اطلاع هستند و تنها از طریق شرکت کنندگان در جریان ارسال پیامک قرار گرفته اند!
انتظار دارد مدیریت نمایشگاه بین المللی مشهد ضمن توضیح اینکه چرا نظارتی بر اقدامات غرفه صورت نگرفته و چرا تبلیغ و اطلاع رسانی نمایشگاه تا این حد ضعیف بوده است، با پیگیری دقیق موضوع حضور فرش ماشینی در یکی از سالنهای فرش دستباف، مقصر این تخلف قانونی را مشخص و برخورد لازم را انجام دهد.

این دوره از نمایشگاه امسال رکورد عدم استقبال بازدیدکنندگان را شکست.

دوازدهمین نمایشگاه فرش مشهد تا 13 دیماه بکار خود ادامه خواهد داد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • بازدید از نمایشگاه فرش مشهد دیماه ۱۴۰۰ : در بازدید از نمایشگاه فرش مشهد که کاملا بی رنگ و بو بود و بخاطر ادغام نمایشگاه فرش با زیورآلات در شهر و نمایشگاه تبلیغات برای جواهر و سنگهای قیمتی خیلی بیشتر از فرش بود ، در لحظه ورود به نمایشگاه فرش دستباف ، اولین غرفه ای که نظر ما رو جلب کرد فرش ماشینی بود! و محدوده سالن نمایشگاه که با بنر پوشانده شده بود که خالی بودن نمایشگاه به چشم نخورد ، کلا یک سالن از نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان سالن عمومی بود و دو سالن هم سالن اختصاصی دو برند بودند، امکانات و تجهیزاتی که نمایشگاه در اختیار شرکت کنندگان گذاشته بود خیلی محدود و کم بود نور پردازی هم که ... ،از خود نمایشگاه بگذریم متاسفانه بغیر از چند تا از شرکت کننده ها که کارهای فاخر و ارزشمندی داشتند اکثر کارها در غرفه ها تکراری بود و اینکه متاسفانه فرش که جایگاه اول را میتواند در جامعه داشته باشد به یک محصول ضعیف و حقیر تبدیل شده ، در قدم اول خود جامعه فرش باید به این هنر هویت بده قرار نیست همه فرشها قیمتهای بالا و رویایی داشته باشه ، متاسفانه یکی از غرفه هایی که در نمایشگاه شرکت کرده بود دیزاین و طراحی قابل قبولی که در خور فرش باید باشه رو نداشت ، کیفیت کارها هم بغیر از چند غرفه چنگی به دل نمی زد، کاش یک نظارت و استانداردهایی برای شرکت کننده ها اعمال بشود که سطح نمایشگاه بالا برود ، از لحاظ بازدید کننده ها هم که محدود بود ولی در عوض نمایشگاه جواهر و سنگهای زینتی از همه لحاظ ، تبلیغات، طراحی و دکور بندی غرفه ها ، تجمع بازدید کننده ها و... یک سر و گردن از فرش دستباف بالاتر بود . چرا !!!!!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.