نقد و نظر

دستاوردهای همدلی و همراهی:

این صدای شماست که شنیده می‌شود!

کارزاری برای رفاه بافندگان

در جهت پیگیری مطالبه منطقی و قانونی بافندگان فرش کشور، به همت عبدالله احراری، فعال حوزه فرش و مدیر بخش دستبافته‌های سامانه خدمات کسب و کار پیشه (درگاه تسهیلگر و رونق‌دهنده کسب و کارهای تولیدی)، با همراهی دستاندرکاران فرش ایران، کمپینی به منظور حمایت از بافندگان راه‌اندازی گردیده و درخواستی را برای سامان‌بخشی و بیمه بافندگان و فعالان صنایع دستی تعقیب می‌کند که امضاکنندگان با تایید آن در این پتیشن پلتفرم، بر اهمیت و مطالبه آن تاکید می‌کنند. در اولین گام و درصورتی که تعداد امضاها به حدنصاب برسد این درخواست به دبیرخانه پلتفرم ارجاع و از آنجا به مراجع مربوط اطلاع رسانی و نسبت به آن پیگیری می‌شود. گرچه تنها یک روز از ثبت این مطالبه در پلتفرم کارزار گذشته است ولی با امضاء ۱۱۸۸ نفر تا ساعت درج این خبر (21:53 پنجشنبه ۱۱ آذرماه)، این کارزار بسیار موفق عمل کرده و رکورد بسیار بالایی بدست آورده است. برای روشن‌تر شدن میزان توفیق این کمپین می‌توان به انتشار کمپین مشابهی که سال قبل و درست در همین بازه زمانی راه‌اندازی شد اشاره کرد این کمپین با عنوان «تقاضای برقراری و تمدید بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان» در طول این دوره تنها 107 امضا گردآوری کرده است! به نظر می‌رسد کارزار جدید بتواند ظرف یکی دو روز حد نصاب را بدست آورده و وارد فاز اصلی و موثر خود شود.

در جهت پیگیری مطالبه منطقی و قانونی بافندگان فرش کشور، به همت عبدالله احراری، فعال حوزه فرش و مدیر بخش دستبافته‌های سامانه خدمات کسب و کار پیشه (درگاه تسهیلگر و رونق‌دهنده کسب و کارهای تولیدی)، با همراهی دستاندرکاران فرش ایران، کمپینی به منظور حمایت از بافندگان راه‌اندازی گردیده و درخواستی را برای سامان‌بخشی و بیمه بافندگان و فعالان صنایع دستی تعقیب می‌کند که امضاکنندگان با تایید آن در این پتیشن پلتفرم، بر اهمیت و مطالبه آن تاکید می‌کنند. در اولین گام و درصورتی که تعداد امضاها به حدنصاب برسد این درخواست به دبیرخانه پلتفرم ارجاع و از آنجا به مراجع مربوط اطلاع رسانی و نسبت به آن پیگیری می‌شود.

برای روشن‌تر شدن میزان توفیق این کمپین می‌توان به انتشار کمپین مشابهی که سال قبل و درست در همین بازه زمانی راه‌اندازی شد اشاره کرد این کمپین با عنوان «تقاضای برقراری و تمدید بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان» در طول این دوره تنها 107 امضا گردآوری کرده است!

گرچه تنها یک روز از ثبت این مطالبه در پلتفرم کارزار گذشته است ولی با امضاء ۱۱۸۸ نفر تا ساعت درج این خبر (21:53 پنجشنبه ۱۱ آذرماه)، این کارزار بسیار موفق عمل کرده و رکورد بسیار بالایی بدست آورده است. برای روشن‌تر شدن میزان توفیق این کمپین می‌توان به انتشار کمپین مشابهی که سال قبل و درست در همین بازه زمانی راه‌اندازی شد اشاره کرد این کمپین با عنوان «تقاضای برقراری و تمدید بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان» در طول این دوره تنها 107 امضا گردآوری کرده است! به نظر می‌رسد کارزار جدید بتواند ظرف یکی دو روز حد نصاب را بدست آورده و وارد فاز اصلی و موثر خود شود.

دادخواست مطرح شده در این کارزار به شرح زیر باطلاع می‌رسد:

جناب آقای عبدالملکی
وزیر محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
جناب آقای موسوی
مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی
با سلام
متأسفانه علی‌رغم تصویب لایحه بیمه قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی و همچنین قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی، که در آن بر برخورداری هنرمندان فرش دستباف و سایر صنایع دستی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی تاکید شده است، سال‌هاست که مسئولان مربوطه نه‌تنها از بیمه کردن این هنرمندان طفره می‌روند، حتی هر روز به بهانه‌های مختلف بیمه بافندگان بیمه‌شده را نیز حذف و موجبات ناامیدی و دلسردی این عزیزان را فراهم می‌کنند.
لذا انتظار داریم باتوجه به روح قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی و همچنین قول ریاست محترم جمهوری در ایام انتخابات، خواهشمندیم دستور فرمایید هرچه سریع‌تر نسبت به برخورداری بافندگان فرش دستباف و سایر هنرمندان صنایع دستی از بیمه تأمین اجتماعی و تسهیلات آن اقدامات لازم انجام شود.
از مساعدتی که در این مهم می‌فرمایید، سپاسگزاریم

 نظر به اهمیت این موضوع از کاربران دعوت می‌شود تا ضمن مراجعه به سایت برگزارکننده این دادخواست و مطالعه آن حمایت عملی خود را از طریق ثبت امضاء اعلام فرمایند.

امضای شما چه تأثیری دارد؟:

🚀 انتشار در اینستاگرام
پس از امضای هزار نفر، این مطالبه برای ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده اینستاگرام کارزار منتشر می‌شود.

🏛️ ثبت رسمی مطالبه
در صورت رسیدن به ۲ هزار امضا، مطالبه شما در دبیرخانه سازمان مورد نظر ثبت رسمی می‌شود.

📰 بازتاب در رسانه‌ها
با رسیدن به ۵ هزار امضا، خبر مربوط به کارزار به رسانه‌ها ارسال و از مسئولین پیگیری می‌شود.

📣 تشکیل کارگروه ویژه
با همراهی بیشتر از ۳۰ هزار امضاکننده کارگروهی ویژه تشکیل می‌شود تا علاوه بر پیگیری مستمر، رویدادی اختصاصی برای همفکری و هم‌افزایی برگزار شود.

✌️ منفعل نباشیم!
تا کنون کارزارهای زیادی موفق شده‌اند. اما در صورت عدم موفقیت، حداقل منفعل نبوده‌ایم!

لینک صفحه اختصاصی این کارزار:  https://www.karzar.net/22051  

 

از طریق لینک زیر به آخرین وضعیت روند این کارزار با خبر شوید:
https://carpetour.net/news/171/

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.