آمار و اطلاعات

۶ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در گیلان جذب شد

رشت -  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه امسال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی استان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان اعتبار فقط حدود ۶ درصد یعنی ۲۵ میلیارد ریال از سوی گروه هدف جذب شد.

عباس علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد ۱۲۹ طرح با مبلغ تسهیلات ۶۲ میلیارد ریال پرداخت شد، افزود: خوشبختانه امسال میزان این تسهیلات با رشد بیش از ۶ برابری به حدود ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی نداریم، اظهار داشت:  از این میزان اعتبار پیش بینی و ابلاغ شده، فقط ۲۵ میلیارد ریال از سوی متقاضیان درخواست و پرداخت شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: این طرح ها عمدتاً در زمینه صنایع دستی مانند گلیم یا حصیربافی  و دوخت لباس ،قالی بافی مربوط به سازمان صنعت، معدن تجارت و میراث فرهنگی یا رسته های مربوط به فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگهداری دام و طیور به صورت خانگی به متقاضیان مشاغل خانگی با نظارت سازمان جهاد کشاورزی پرداخت می شود.

علیزاده افزود: تسهیلات پرداختی نسبت به سال گذشته تاکنون یک سوم کاهش داشته است، اما اعتبارات اعلام شده از طریق بانک مرکزی در ابتدای شهریور ماه سالجاری برای پرداخت این تسهیلات پنج برابر افزایش یافت.

وی اظهار داشت: تا پایان سال مبلغ قابل توجهی در این بخش با همکاری دستگاههای اجرایی و بانک های عامل به متقاضیان در استان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات با طرح‌های منطبق با ظرفیت و اولویت‌های منطقه و دارای توجیه اقتصادی و فنی است خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات فقط به متقاضیان دارای مجوز مشاغل خانگی  پرداخت می‌شود. 

علیزاده گفت: همچنین صاحبان فعال مشاغل خانگی که قصد توسعه فعالیت خود را دارند، برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیلات روستایی و عشایری استان نیز طی سال ۹۹، ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت:  این تسهیلات برای ۱۴۲ طرح و با پیش بینی اشتغال ۲۱۳ نفر انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین یادآور شد: طی سال جاری تعداد ۲۳۰ طرح با مبلغ ۲۸۶ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۴۳۳ تسهیلات پرداخت شد.

نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد است. 

افراد برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نخست باید در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کنند و رسته و شغل و طرح مورد نظر را انتخاب کنند .

  •  
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.