گزارش

قیمت قالیشویی در سال 1400

قیمت قالیشویی یک فاکتور مهم و اساسی است که هر ساله در روزهای پایانی سال توسط صنف قالیشویان اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام قالیشویی نوین، معمولاً هزینه قالیشویی با توجه به نرخ تورم و در نظر گرفتن کلیه هزینه‌های مؤثر بر این خدمات مشخص می‌گردد. سپس تمامی قالیشویی ها موظف هستند با شروع سال جدید از نرخ اعلام شده پیروی کنند. در واقع هر قالیشویی که خلاف قیمت مشخص شده از سوی اتحادیه عمل کند متخلف شناخته می‌شود و توسط اصناف قالیشویان تحت پیگیری قرار می‌گیرد. اما قیمت خدمات قالیشویی چگونه مشخص می‌شود و چه فاکتورهایی بر هزینه قالیشویی تأثیر دارند؟ در این مقاله می‌توانید با هر آن چیزی که لازم است درباره قیمت قالیشویی در سال ۱۴۰۰ بدانید آشنا شوید.

قیمت شستشوی فرش در اتحادیه قالیشویان چگونه تعیین می شود؟

هر ساله اتحادیه قالیشویان تهران قیمت قالیشویی را با توجه به نرخ تورم، هزینه شستشو و همچنین در نظر گرفتن جزئیات خدمات اعلام می ‌کند. در حقیقت هزینه اعلام شده توسط اتحادیه به عنوان نرخ پایه قالیشویی در نظر گرفته می‌شود. قیمت قالیشویی توسط صنف قالیشویان، بر حسب متر برای هر فرش و خدمات متفاوت است. برای مثال، شستشوی فرش ماشینی حداقل متری ۵۰۰۰ تومان و شستشوی فرش دستباف حداقل ۷ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. از همین رو خدمات دیگر شامل ترمیم، حمل و انتقال، نوع شست و شو میزان ابریشم موجود در فرش و همچنین شستشوی فرش در محل و یا در کارخانه قالیشویی همگی می‌توانند روی قیمت قالیشویی فرش تأثیر بگذارند.

نرخ قالیشویی 1400

قیمت قالیشویی در سال ۱۴۰۰ برای انواع فرش به صورت متری مشخص می‌شود. شما باید قیمت هر متر را در متراژ فرش خود ضرب کنید تا قیمت نهایی حاصل شود. در ادامه به برخی از هزینه‌های قالیشویی سال ۱۴۰۰ اشاره شده. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از جزئیات هزینه‌ها و تخفیف‌ها با کارشناسان قالیشویی نوین تماس بگیرید.

فاکتورهای مؤثر بر هزینه قالیشویی

اولین قدم برای محاسبه هزینه قالیشویی این است که شما مبلغ مشخص شده برای شستشوی هر متر فرش و قالی را در متراژ فرش خود ضرب کنید. سپس کلیه هزینه‌های جانبی را نیز برای تعیین نرخ نهایی مشخص کنید. اگر قبل از شستن فرش از خدمات لکه‌بری یا رفو استفاده می‌کنید، باید هزینه آن را نیز مشخص کنید. سپس می‌توانید با احتساب هزینه ایاب ذهاب و حمل و نقل نرخ نهایی را تعیین کنید.

 

در نظر گرفتن جنس فرش 

جنس و نوع فرش تاثیر بالایی بر قیمت شستشوی آن دارد. در واقع میزان تراکم فرش روی نحوه شست و شو آن مؤثر است. هر چقدر تراکم فرش بیشتر باشد، شستن آن نیز دشوارتر خواهد بود. قالیشویی‌ها برای تعیین نرخ، جنس و الیاف فرش را قبل از شستشو مشخص می‌کند. سپس هر یک از آن ها را طبق اصول و فرآیندی خاص می‌شویند. شستن فرش‌های دستباف نیاز به دقت و توجه بیشتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارد.

شست و شوی فرش های نفیس

فرش‌های دستباف و نفیس که قیمت بالاتری دارند، به صورت جداگانه و طی فرایندی خاص شسته می‌شوند. در واقع شستن این فرش‌ها باید تحت نظارت کارشناسان انجام شود تا تار و پود فرش آسیب نبیند. عامل دیگری که بر قیمت خدمات قالیشویی تأثیر می‌گذارد، نوع شستشوی فرش است. معمولاً در قالیشویی‌ها برای تمیز کردن و شستن فرش‌ها از سه روش استفاده می‌شود. هر یک از این روش‌ها هزینه‌های متفاوتی دارند. شستشوی دستی، شستشوی نیمه اتوماتیک و شست و شوی اتوماتیک. هر چقدر فرآیند برای شستن فرش‌ها با دستگاه‌های مجهزانجام شود، مراحل شست و شو بهتر انجام خواهد شد.

شستشوی فرش به صورت دستی و با استفاده از نیروی انسانی، ضمن این که در بسیاری از موارد کیفیت پایین‌تری نسبت به شستشوی تمام اتوماتیک دارد، زمان بیشتری را صرف می‌کند. از همین رو هزینه شستشوی دستی فرش‌ها نیز می‌تواند بیشتر باشد. قالیشویی نوین برای شستن انواع فرش و قالی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات ممکن استفاده می‌کند. این موضوع موجب می‌شود تا آسیب کمتری به بافت فرش‌ها وارد شود و فرآیند شستشو بهتر انجام شود.

قیمت شستن فرش با توجه به نوع شوینده 

کیفیت و نوع شوینده‌ای که برای شستن انواع فرش و قالی در قالیشویی استفاده می‌شود، عامل دیگری است که می‌تواند بر قیمت قالیشویی تأثیر بگذارد. هر چقدر مواد شوینده کیفیت بیشتری داشته باشند، هزینه شست ‌و شو نیز بیشتر خواهد شد. اما در کنار آن کیفیت شستشوی فرش و قالی شما نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

تعرفه قالیشویی در قالیشویی نوین

قالیشویی نوین به عنوان بهترین قالیشویی تهران شناخته می‌شود. این قالیشویی از معتبرترین قالیشویی‌های تهران است که زیر نظر اتحادیه قالیشویان تهران فعالیت می‌کند. قالیشویی نوین برای شستشوی انواع فرش و قالی از بروزترین و مدرن‌ترین تجهیزات ممکن افراد متخصص استفاده می‌کند، از همین خدمات با کیفیت را به مشتریان ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های دریافت خدمات از قالیشویی نوین امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین می‌باشد. قالیشویی نوین برای سفارشات آنلاین ۲۰ درصد تخفیف برای مشتریان در نظر گرفته. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.