گزارش

در جهت ساماندهی و توسعه صنعت فرش؛

کارگروه فرش خوزستان تشکیل می‌شود

در جهت حمایت از بافندگان و ساماندهی صنعت و هنر فرش بافی در استان کارگروه فرش خوزستان تشکیل خواهد شد.

احسان عباس پور مشاور اجرایی استاندار امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه ها و تعاونی های فرش بافی در شهرستان اندیمشک با اعلام این خبر، اظهارکرد:  متاسفانه تا کنون این کارگروه در خوزستان تشکیل نشده است که با تشکیل آن و داشتن برنامه های منسجم ومدون می توان گام های اساسی در جهت اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی خانواده ها بویژه در مناطق کمتر و غیر برخوردار برداشت.

وی افزود: تشکیل وتقویت اتحادیه های فرش در استان و شهرستان هایی که بستر مناسبی در جهت توسعه ی این هنرصنعت را دارند نیز ضروری است و با تشکیل کارگروه استانی هم بخش زیادی از  مشکلات موجود قابل حل خواهند بود.

همچنین به منظور اشتغالزایی پایدار و حمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی با اولویت زنان  سرپرست خانوار و بدسرپرست صبح امروز از چند منطقه روستایی در شهرستان اندیمشک با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و احسان عباس پور مشاور اجرایی استاندار بازدیدی به عمل آمد.

عباس پور در این بازدید نیز با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار براساس ظرفیت های بومی و فرهنگی هر منطقه، اظهارکرد: در خصوص تقویت و توسعه مشاغل  خانگی، کارگاهی و رفع مشکلات تعاونی های موجود با برنامه ریزی های بعمل آمده و دستور کاری که مشخص شده است در جهت اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی و مناطق غیربرخوردار در حال اقدام هستیم. 

مشاور اجرایی استاندار خاطرنشان کرد در این راستا با نظارت و هم افزایی که بین متولیان خواهد بود انشاالله شاهد بهبود وضعیت معیشتی خانواده ها در این مناطق باشیم.

وی خبر از تشکیل کارگروه تخصصی اشتغالزایی پایدار مناطق روستایی استان داد و گفت : در این کارگروه شناسایی، تقویت و حمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی استان با اولویت زنان سرپرست خانواده و کارجویان خانواده های غیربرخوردار در حال انجام است.

همچنین زینب پارسافخر مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در ادامه گفت: با پیگیری های ویژه مشاور اجرایی استاندار و در راستای حمایت از کارآفرینی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با اولویت خانواده های غیربرخوردار و زنان  سرپرست خانوار به دبیری این اداره کل، کارگروه تخصصی اشتغالزایی در جهت جذب اعتبارات در قالب تسهیلات قرض الحسنه و تشکیل بانک اطلاعاتی زنان و کارجویان کارآفرین و کارجویان روستایی با حضور اداره کل امور روستایی استانداری، صمت، جهاد کشاورزی، کار تعاون و رفاه اجتماعی و... تشکیل شده است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.